fredag, juni 27

Möta motstånd

Jag känner redan hur jag börjar tappa greppet. Det går inte längre lika smidigt att säga till sonen Mamma ska bara titta lite i den här affären. Åhhhhh! får man till svar. Jag märker hur jag till och med har börjat säga Får mamma kika lite här, snabbt snabbt? Som en fråga!

Visserligen har jag fortfarande makten att besluta vad som ska ske. Vi ska in i butiken. Men jag befarar att det bara är en tidsfråga tills det inte längre är möjligt. Han ajabjar mig ju redan när jag försöker köpa något. Du ska inget ha, mamma.

Jag går en dyster framtid till mötes.

18 kommentarer:

Minna sa...

Till hösten är han tillbaks på dagis igen.
;)

Anonym sa...

Ha ha! Ja sådär är det :)! Känner igen mig - man blir supersnabb i affärerna när 5- och/eller 9-åringen är med...

Anonym sa...

hahaha - snart lägger han sig på golvet och skriker ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Hur långt är han mutbar den där sonen?

Linda K sa...

minna: och vet du, då kommer jag att vrålsakna våra sommardagar :D

kicki: bara mutor som gäller? ;D

hedgehog: bara en tidsfråga... :P

miss ud: that´s for him to know and for me to find out.

Kottemor sa...

Ouff, bara vänta...
FY vilken pest dag jag har idag
pga att storsonen fått för mkt vilja.
Tukta dem i tid?!
Om man bara kunde...

Annie - PD sa...

Puh, vilket öde...! Jag lider med dig! Ocj inte är han stor nog att vara ensam hemma ;)

Linda K sa...

kottemor: lätt att vara efterklok ;)

annie: nix pix ;)

Anonym sa...

Guud vad jag känner igen mig i det du skriver. Hahaha... Har det precis likadant med äldste sonen(3,5 år) Den yngre på snart 2 kan jag fortfarande "lura"... =)

Linda K sa...

monica: snart är det kört ;D

C. Meow sa...

Usch - obehaglig utveckling där! Du går i sanning mot en mörk shoppingframtid. Du får förklara att kvinnor runt hela världen är beroende av dina tips :)

Anonym sa...

Värst är min 14-åriga dotter. Hon rotar igenom garderoben och drar fram alla nyheter.... som jag försökt smuggla in obemärkt. Falkögon och sedan förebrående "Mamma - du får inte handla något mer!!!!"

Sunflower sa...

Min bonusdotter sade förra gången hon hängde med "Om jag vore dig skulle jag gå ut från den här affären".

Linda K sa...

camilla: vi tackar gud för nätshopping!

annicab: får du behålla plaggen då? eller tar hon dom? ;D

sunflower: HA HA HA!!!

Anonym sa...

Dottern lämnar än så länge allt utom skor... där har vi nämligen samma storlek. Hon är ännu en storlek mindre än mig, men det är bara att vänta ett år så är det väl riktigt kört :)

Anonym sa...

Och den anonyma människan var jag....

Linda K sa...

anonyma annicab: njut dina skor så länge du kan!

Solrosfrö sa...

Bara att vänja sig vännen... Mina säger ibland nåt i stil med "Vet pappa att du köper det där?" I wonder why :D