lördag, juni 21

Ekar inte direkt tomt

Det är lätt tänkt att åh jag skulle verkligen behöva ett par såna brallor och en sån top och och och och i all oändlighet. Man blir liksom aldrig färdig. Härom dagen ställde jag mig och tittade in i min garderob.

Åh jag skulle behöva ett par utsvängda jeans!
Kontoll: jag har två par utsvängda jeans!

Åh jag skulle behöva en ljusblå skjorta!
Kontroll: jag har en ljusblå Ralph Lauren i prima skick!

Åh jag skulle behöva en söt top!
Kontroll: skärp dig, du har en miljard söta topar!


Mycket vill visserligen ha mer, men ibland får man nog stanna till och checka läget. Ofta hittar man mer än man trodde var möjligt i den där garderoben. Att man sen aldrig har något att sätta på sig är en helt annan femma.

6 kommentarer:

tant t sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv ;)

Linda K sa...

tant t: :)

anna sa...

det är hopplöst... och sånt man gillar särskilt mycket vill man ha mer mer mer av!

Linda K sa...

fru a: kvinnlig störning? ;)

Anonym sa...

Jag är övertygad om att ju mer man har i garderoben ju svårare är det att hitta nåt där?

Nu har jag snokat lite mer och måste skicka ett hejja och ett sånt där fånigt "fin blogg". Men du har en fin blogg!

Tjo igen. Nu måååste jag sova...

Linda K sa...

ullrika: så är det nog. tack :D