lördag, juni 28

Några till dagens...

... hoppsan: när maken dammsög upp headsetet till sin mobil med grovdammsugaren. Bajs, sa han.
... bästa: vetskapen om att maken har semester nu och att vi kan skrota runt och bara ha det gott.
... avslappning: en runda med sovande dotter på outleten. Det är verkligen avslappning för mig!
... ryck: ordnade med mina skor som tills nu varit ganska hulel rom buller (UPDATE: är jag full eller?). Det är dock en tillfällig lösning, attans vad jag längtar efter min nya klädkammare.
... drink: ja det blev ju en cosmopolitan.
... blod: sonen snubblade på en kratta och skrubbade knät. Igen.
... beslut: jag ska köpa en sån där trådlös internetdosa så att jag överlever semestern i de öde skogarna.
... bakverk: rabarberpaj med rabarber från trädgården.
... måste: få färdigt inbjudningskorten till dotterns dop. Fast det får bli morgondagens måste.


9 kommentarer:

Spiro sa...

*kan inte låta bli att retas lite* "hulel rom buller"? Är det säkert att det bara blev en cosmopolitan? ;o)

Linda K sa...

spiro: okej, en del rom också... ;)

Peace in mind sa...

Du glömde kvällens: uppe sent! Jag är sjukt impad av din energi, hade jag hälften skulle vara nöjd...

Anonym sa...

mobilt bredband är det nya svarta - hur kan man annars överleva semestrar?

Linda K sa...

anna funderar: måste vara rabarbern ;)

hedghog: det kan man inte!

Anonym sa...

Fråga: Vilket mobila abbonemang ska du välja - tycker de flesta har så lång bindningstid och kostar mycket. Får gärna tips av dig :)!

Linda K sa...

kicki: tre för dom har kontantkort, säger maken :)

Jo sa...

Tips: Om ni ska till någon särskild öde skog, så kolla upp var närmsta mobilmast finns och "vems den är". Vi har en mobilmast PÅ ön, men Telenors mobila bredband funkar knappt alls. Däremot funkar 3:s superbra. Jag antar att de kan "köpa in sig" på varandras master?

Ha det gott!

Linda K sa...

jo: tack för tips! :)