lördag, juni 7

Låååångfilm

Igår kväll försökte maken och jag se en film. No country for old men. Det visade sig vara lättare sagt än gjort.

Det börjar så bra. Sen kommer sonen ner och vill gosa. Då är det bara att pausa. Den filmen lämpar sig nämligen icke för 4-åringar.

Efter en stund förkunnar sonen att han vill sova. Upp och natta. Sen ner igen. Efter en stund kommer jag på att jag bara måste upp en snabbis på vinden och hämta ner några sommarplagg. Kort paus.

Film på igen. Frågar maken om han vill smaka den pikanta sorbetglassen med smak blodapelsin och ingefära. Ja det vill han. Kort paus. Den smakar just pikant.

Hetsar runt på eBay parallellt med filmen (jag är bra på sånt). Plötsligt osynkar den engelska texten med pratet. Grymt irriterande. Går inte att låta bli att läsa texterna, och så blir det helt fel.

När vi till slut kommer fram till att se filmen utan subtitlar vaknar dottern. Klockan är snart tolv och jag känner att det är dags att ge upp. Får se klart en annan gång. Med eller utan text.

Hur den är? Läskig och bra!

8 kommentarer:

Spiro sa...

Härlig klänning idag! (även om jag blir lite yr av att titta på den för länge, hihi)

Anonym sa...

Du bara måste se klart filmen för den är verkligen jättebra. Var helt mållös efter att ha sett den. Det är liksom så mycket att ta in att man knappt kan få ut det verbalt direkt efteråt.
Fin klänning du har idag!
Sara

PGW sa...

Tyvärr, jag håller inte med Sara, jag tyckte filmen var astråkig. Märkligt nog. Jag hade förväntat mig mer.

Linda K sa...

spiro: ;)

sara: ja den ska ses klart! tack :)

tpgw: jag tycker den var prima och läskig!

Peter sa...

Just prima och läskig är faktiskt en väldigt bra sammanfattning av filmen. Coenbrorsorna kan det där med att göra film.

Linda K sa...

peter: dom kan verkligen!

johanna sa...

jag tycker den var superduper bra! :o)

Linda K sa...

sericea: ser klart den i detta nu!