måndag, juni 9

*darrar på läppen*

Jag ska se Sommartorpet! var min första tanke när jag till slut hann ögna igenom tidningen i eftermiddags och slog upp tv-tablån. Sen såg jag att det inte är Ernst som medverkar. K.A.T.A.S.T.R.O.F! Jag hade verkligen sett fram emot Ernst. Vem minns inte klassiker som:

Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.

Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.

Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.

Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.

Nåja. Isabelle klarar det säkert bra hon också. Men någon Ernst är hon ändå inte.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det sorgligt. Man kan väl säga att en epok har gått under..
Personligen har jag funnit lyckan på Monki i dag. Jag hittade skärpet med stort S inte helt olikt ditt nya flätade men bredare och congacsfärgat. :)

Sara sa...

Här är din Ernst-räddning!:

http://www.tv4.se/1.364741/2008/04/02/det_har_ar_sommar_med_ernst

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa...

Jaha ja, nu kom inte hela länken med....Ernst kommer iallafall att synas i TV i sommar...

Unknown sa...

cicci: najs tröst!

sara: jo jag fik med hela. härlgit, tack :D

Anonym sa...

sommartorp utan Ernst är som sommar utan ragga.

PGW sa...

Är det bara jag som äntligen kan se Sommatorpet för att de har Ernst-befriat det??

:-)

Peace in mind sa...

den bleka gröna: Nej då, jag fixar inte Ernst överhuvudtaget. Så ikväll kanske det kan bli lite torpet för mig!

linda k: Men gumman, han är olidlig, inte snygg, inte charmig, bara kletig *gömmer mig bakom soffan*

Linda K sa...

hedgehog: du sa det!

tpgw: ja det är bara du. och uppenbarligen anna ;)

anna: jag ska be för dig, mitt barn.

Anonym sa...

Har mailat dig :-)

Linda K sa...

m: okidoki! :)

Anonym sa...

Jag saknar också Ernst! Han är ju så trygg, mysig och rolig. :) Man kanske inte får tycka så när man är 18, för Ernst är ju nästan en gubbe! Men ändå, han är lite charmig faktiskt! Det är ungefär likadant som med Anders Lundin, André Pops och Ola Lindholm. Fast vänta nu... en 18-åring som crushar på männen på svt, det är ju sjukt! Haha, bäst jag går och gömmer mig...

Linda K sa...

julia. ålder har ingen betydelse när det gäller übercharmiga män :D

Linda sa...

håller med. av alla inedare var de tvugna att välja den jag gillar minst: isabelle. ingenting hon har gjort hittills har fallit mig på läppen...tyvärr!
men, sommartorpet kanske är sommartorpet ändå?

Anna sa...

men attans, det var ju det jag skulle titt på i dag! men vi har ingen tv nu. men doterns förskolekompis august är med :)

Linda K sa...

linda. nu missade jag det, får kika nästa vecka...

anna: missade också :O

No-one sa...

I totally agree! Jag hade lite med Ernst att göra i mitt förra jobb och han är sådär metaforisk som han är på tv, på riktigt.

Anonym sa...

Ja ja, jag uppskattade upplägget och älskade familjen. De har dessutom en budget, för fan vet hur dyrt det har blivit förr om åren. I år pratar de på ett sätt så att hemmapulare har en möjlighet att lära sig något.

Och nej, jag ingår inte i Sommartorpetredaktionen ;)

Linda K sa...

pixalexia: ååååhhhhh....

vicktoria: ;D

Anonym sa...

Har du sett dessa??

http://www.harmonies.se/product.html?product_id=46&category_id=15&search_page=

http://www.harmonies.se/product.html?product_id=47&category_id=15&search_page=

PGW sa...

Du och jag, Anna funderar, det är bara vi som har fattat. Ibland är världen så oförstående. Ernst är som sagt kletig. Linoljekletig misstänker jag.

malla sa...

Jag klarar verkligen inte av Ernst heller, så jag håller ju med tpgw & anna funderar! :)
Så jag tittade på programmet och upptäckte till min förskräckelse att mannen i familjen påminde starkt om Ernst.. så nu vet jag inte om jag kan titta på det ändå! :D

Linda K sa...

tpgw: hädare! ;D

malla: HA HA HA, nu måste jag se det nästa vecka :D