fredag, juni 6

Darling Palmgren

I want you
I need you
I-I-I love you
more and more!

21 kommentarer:

Sara sa...

Oooh! Min mamma har stolar i samma modell! Eller, i samma material, snarare. ;)

Anonym sa...

Varifrån kommer denna underbara tingest? Måste ha! Mormor har en liknande väska som hon alltid brukade använda som picknickväska. Dessutom hade hon köksstolarna också... ;)

Åsa sa...

ehh.. elementskydd???? Närå jag bara skojjade. Urläcker helt enkelt!

LindaLiten sa...

Den är underbar. Jag har byggt upp ett starkt ha-begär under en ganska lång tid nu.

Linda K sa...

sara: också underbara!

sexy lexy: finns hos Palmgrens på Sibyllegatan, vad jag vet :)

stumpan: :P

lindaliten: suck ja, vill vill vill...

Anonym sa...

Men... allting MÅSTE väl finnas att köpa på internet också eller något..? För nu måste jag ha den här väskan! Såg bilden för ett tag sedan också (här?), och nu klarar jag inte mera frestelse. De senaste åren har jag funderat på att sno eller låna mormors variant, men jag tror inte den är i så bra skick. :(

Grr, hade jag bara vetat när OH var i Sthlm för ett par veckor sedan...

Linda K sa...

sexy lexy: vad heter rotting på engelska? som i rottingväska, typ?

jag har farmors gamla men den håller på att falla sönder :(

Anonym sa...

Wicker säger man nog mest när det är väskor eller möbler, cane om det är sådan rotting som min OH fick stryck med som liten... (Nej, han är inte SÅ gammal, det var en irländsk internatskola.)

Jag SKA ha den här väskan. (Och för säkerhets skull tar jag nog mormors också. Inte mer än rätt, inte minst med tanke på att jag erbjudit henne att bygga en pensionärslägenhet till henne bredvid vårt nya hus.)

Linda K sa...

sexy lexy: du vet att du kan hojta om du vill att jag införskaffar och skickar! :D

Anonym sa...

Ah men alltså, are you serious!? :D Mailar genast!

Linda K sa...

sexy lexy: givet!

Anonym sa...

Hm... jag har en sådan... äkta vara eller inte... undrar bara var, eller finns den kvar? Var den brun, eller möjligen svart... Men, nog utan axelrem...
Må så grankott... är man gammal när det börjar komma åter? ;) SÅ gammal känner jag mig INTE - även om jag skrev 92, eller så för någon dag sedan ;)

Linda K sa...

bim: rota fram den och känn dig ung :D

Anonym sa...

Men herregud ! Jag hänger inte med i svängarna alls. Min mamma hade /har ju en sådan som hon fakiskt använde alldeles nyligen... Hennes är svart. Den är för förknippad med henne för att jag ska tycka något. Men lycka till. :)

Linda K sa...

cicci: och ändrar du dig kan du ju sno mammas ;)

Sincerely Johanna sa...

Åh en pensionär hade en sådan när jag jobbade inom hemtjänsten. Jag blev kär, min mamma sa att hon haft en en gång i tiden men slängt den. jag utvecklade ett ha-begär men inte hittat någon. Om du köpen en visa mig då vägen till frälsning och ge mig adressen till affären.

Spis, løp, les sa...

En sånn har jeg! Mamma fikk den av sin tante, men likte den ikke. Må finne den. Hva slags merke er det og vet du hva den koster?

Spis, løp, les sa...

En sånn har jeg! Mamma fikk den av sin tante, men likte den ikke. Må finne den. Hva slags merke er det og vet du hva den koster?

Linda K sa...

johanna: jag var och kikade på palmgrens väskor. sibyllegatan 7! :)

kamillagorilla: den jag har tittat på finns hos Palmgrens väskor i stockholm, och kostar strax under 2000 kronor :)

Anonym sa...

Jag hittade något liknande i en tantväskaffär som hade utförsäljning på drottninggatan. Inte riktigt lika fin men för 300 kr är jag glad ändå.

Linda K sa...

anonym: wow, grattis :D