torsdag, maj 8

Rätt dressad

Idag ska jag till bvc och träffa min föräldrargrupp för första gången. Känns inte lika nödvändigt som med barn nummer 1, men det kan ju vara trevligt att prata bajs och amning med likasinnade.

Tänkte på en sak. Hur man lätt får ett första intryck av en person beroende på klädsel. En småbarnsmamma som dyker upp på bvc i kavaj ger ett ganska strikt och inte så öppet intryck? Den som kommer dit i myskläder är ju fullkomligt velourig. Så jag tänkte ett mellanting. Svart kjol, svart linne, söt kofta och ballerinor. Det säger väl ganska precis:

Hej jag är glad och öppen och charmig och har en kul blogg, låt oss umgås!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din blogg

Anonym sa...

Tänk om de i gruppen läser din blogg redan och så kommer du få skriva autografer på träffen! ;-) Prima outfit för tillfället, tycker jag!

Anonym sa...

Jag tycker att det är helt tokigt det där med kläder.
Jag har vid flera tillfällen haft på mig kläder som jag trott ska ge en annan/bättre/trevligare bild av mig.
Men då är det ju inte jag...

Anonym sa...

Ha ha...ja, jag tror du tänker rätt där. Ha det så kul!

Anonym sa...

Snygg outfit för föräldragrupp, men så ambitiöst att ordna föräldragrupp för omföderska. Inte fick vi så trevlig sysselsättning i Umeå, fick nöja mig med öppna förskolan.
Om jag skulle vara deltagare på din träff så skulle jag nog reagera på att du såg så himla fräsch ut! Jag skulle nog vara lite avis...

Anonym sa...

Amen det är ju precis vad en sån outfit säger!!! :-)

Ha det så kul!

// Jenny

Mie sa...

Precis så charmig o öppen o bloggig ser du ut idag! Lysande:)

Linda K sa...

anonym: tack :)

linda g: ha ha ha, nä jag var ingen kändis :P

sandra: man ska väl inte klä sig så man känner sig fel eller obekväm. man är ju ändå den man är...

linda: :)

ullis: gulle dej. jorå här får man föräldragruppa med både tvåan trean och fyran.

jenny: tack :)

mie: rara du!

Anonym sa...

Oj föräldragrupp... jag ska gå på en sådan jag också... när jag har tid... eller nått ;-)

Linda K sa...

nattvinge: känns inte livsnödvändigt, man fylle rdagarna rätt bra ändå med flera barn :P