fredag, september 12

Lyx schmyx

Jag ler lite när jag ser alla fashionistas som var med på Lindex jubileumsfirande igår. De fashionistas som dagligdags går runt i Chanel, Hermés, Prada, Celine, Stella McCartney och alla andra dyrdyra märken, och som nu plötsligt fått en väldig fäbless för... Lindex!

Inget fel på Lindex (jag köper massor av trosor där, tack tack) men det känns inte helt naturligt när lyxmärkeskvinnorna gör en helomvändning och går på gala helt iförda Jean-Paul Gaultier för Lindex-jumpsuits och dylikt. Visar upp Lindex-plagg på bloggarna och Instagram som inte finns i butik än och förklarar att dom ska leva i dessa plagg i höst. I think not. I think att det klingar en smula falskt.

Eller så är jag bara avundsjuk?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så har jag tänkt oxå faktiskt. Lite lurt. Eller? /Pia

mis(s)match sa...

Håller helt med! Själv "bor" jag i lindex-plagg för att jag gillar dem och inte är en fashionista men ändå fashionabel!

Jessica E sa...

Jag kan ju bara hålla med!! Falskt var ordet sa Bull!

I mitt huvud sa...

Säkert lite både och, för jag tror inte heller att de plötsligt storshoppar på Lindex...

Anonym sa...

He he he. Precis vad jag också har tänkt! Det blir nästan larvigt :) Men men de får spegla sig lite i varandras glans och blir säkert liiite mer polerade efter det....
//Moa

Unknown sa...

alla: kul att fler observerat det "tokroliga" i det hela :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har också reagerat. Har iofs börjat köpa mer saker på Lindex i form av bastoppar och de sedvanliga trosorna men att de som köper kläder för en bananrepubliks BNP skulle handla ihjäl sig på Lindex???

Unknown sa...

miss ud: inte sååååå trovärdigt nej. dom kanske får betalt? :D

Laila och Johan sa...

Tänkte samma lika. Mycket fascinerande. ..!

Anonym sa...

Smart av Lindex kanske o ja jag tror de får betalt. Avundsjuk , ja lite.

Unknown sa...

loppanlej: eller hur :)

anonym: smart? ja eftersom dom får mycket uppmärksamhet. men som sagt, lite märkligt också.

Erika sa...

Jag "bor" i Lindex amningslinnen och sonen "bor" i deras mysbyxor, kul att känna sig lite fashion så här på fredagen. ;)

Unknown sa...

erika: yey! :D

hallinbloggar sa...

Men har inte bloggarna ett val? Smart marknadsföring tycker jag? Lindex har ju helt klart shapat upp sig!

Unknown sa...

halinbloggar: klart dom har ett val. jag kollar flera av de personer jag menar på instagram och bloggar. och från att aldrig ha nämnt märken som lindex utan bara visar upp sig i de dyraste utländska märkena börjar dom nu ååhh:a och iii:a över lindexplagg. det klingar falskt i mina öron. men det är säkert smart marknadsföring av lindex. och bra för bloggarna som får betalt :)