fredag, september 19

En klänning kommer lastad

En kollega kom förbi mig och undrade om jag var intresserad av att överta en klänning som hon fått från sin mamma. En riktigt fin en, från tiden när kvinnor uppenbarligen hade korsett eftersom midjorna på plaggen är minimala. Kollegan gillade verkligen klänningen men den passade tyvärr inte.

- Så jag tänkte att det skulle vara kul att den fick komma till någon som har stil och som jag vet skulle ta hand om den.

Jag smet förstås in på toa och provade. Svart med glittertråd i, figursydd och lite utsvängd nertill. Kalasers! Utom den där sabla midjan då som jag knappt fick igen. Men, jag tänker att en syduktig kompis till mig nog skulle kunna vidga den ett par centimeter, då skulle den sitta som en smäck.

Tack, snälla kollegan. För klänningen och den fina komplimangen.


2 kommentarer:

bettan sa...

Mycket snyggt. Både Du och klänningen.

eva sa...

Fin. Nu måste du ju ta ut klänningen på kalas, eller i alla fall en liten middag så den får ha lite kul.