fredag, juni 20

Synd att klaga

Klarblå himmel och sol. Kallt vitt vin, glada barn och, om än långsam, internetuppkoppling. Hoppas bara fästingarna håller sig borta.

Kommer inte på något särdeles intelligent, så det får bli en lista. Det-bästa-jag-vet-alfabetet!

A - ...äh kommer bara på konstiga saker på A.
B - blåbär, som det inte lär bli så många av när det är så här torrt
C - Carl och maken, choklad
D - dubbeldajm!
E - Elle
F - Filippa K e bra hon, fruktsallad
G - gråa klädesplagg, det är nåt visst med dom
H - Hermés, dyrt men vackert
I - internetuppkoppling (på semestern)
J - jordgubbar, hur många som helst
K - kärlek
L - latte, lakrits, löneförhöjning
M - Mads :*) , mammaledighet
N - neg... förlåt! ibland kan jag bara inte låta bli att retas (efter ett glas vin)
O - Odd Molly, jag vet inte exakt vad det är men jag tokgillar dom kläderna
P - pengar är ju inte så dumt
Q - ...
R - riskaka
S - SATC, semester
T - Tilde
U - utomlands, men det får bli ett annat år
V - vår (årstiden alltså)
W - walk in closet!
X - ...
Y - ytligheter (ack så skönt emellanåt)
Z - ...
Å - åååå jänta å ja.. äh kommer inte på nåt
Ä - äkta, alltså inte fejk
Ö - är på en just nu och det är kanoners

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoho - och här hörde jag fel nyss när vi pratade om fotboll. Neg.. .eller förlåt, NeDerländerna :)
och jag har druckit lite vin jag med, för att skylla på något.

Linda K sa...

hedgehog: HA HA HA!