onsdag, juni 25

Min pappa är polis

Trucken fanns och trucken införskaffades. Men, lita aldrig på en fyraåring. Vara duktig och snäll? Hm...

Ja han är goast och finast i världen och jag älskar honom över allt annat. Men han håller på att förvandlas till ett sånt där barn som andra har. Som skriker och trotsar och beter sig jobbigt. Som struntar blankt i vad mamma ber honom om. Som svarar pucko på frågor man ställer till honom. Jag tycker det är mindre charmigt. Och jag måste ha en tonåring i mig för jag suger på att vara en förstående och överslätande förälder som bara ler och säger HA HA HA. Jag blir lika bångstyrig själv. Halvlyckad kombination, kan jag säga.

Nåja. Vi har haft en busskön dag med sol och vind, ätit upp Minnas alla bullar och nu däckat hemma helt slutkörda allihopa. Endast monstertrucken är vaken.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är inte lätt att vara mamma. Jag är också en sådan som blir sjuuukt irriterad på gnället och vill göra tvärtemot. Maken klagar på mig och säger "du är ju värsta superpedagogen på jobbet varför kan du inte vara lite smidig hemma" Men det är ju för 17 mitt jobb. Hemma är jag ju bara Lisa... Alltså det är inte helt lätt

Linda K sa...

lisak: skönt att höra att det inte bar aär jag :)

Anonym sa...

Min son satt och skrek bajskorv åt mig hela vägen från dagis och hem igår. Detta för att jag vägrade be om ursäkt för att han inte fick köpa lördagsgodis en tisdag... De är skojiga de små fyraåringarna...

Linda K sa...

hanna: huja! :P

Anonym sa...

Vänta bara tills han blir 14
en sådan raring tampas jag med Fast hon är Underbar

Linda K sa...

att ha det gott: alla åldrar har väl sin charm ;)

Anonym sa...

Ha, ha - jag läste busskön som kö till bussen. Fattade inte riktigt vad du menade där, en stund...
Jag har tre ungar och INGEN mamma är superpedagogisk jämt. Men du är ju din sons mamma och därför hans bästa mamma. Alltid.

Linda K sa...

pernilla: ja, man får tänka så :)

Anonym sa...

Oj, min är 2,5 och har redan börjat :-/ hoppas hon bara är tidig för blir det värre än såhär flyttar maken ner i källaren ;-) Själv är jag amningsmosig i pallet och nöjd mest hela tiden.

Anonym sa...

Låter som en typisk 6-åring! Det rättar snart till sig igen...

Hälsningar Veronica

Linda K sa...

nattvinge: jag vill minnas att det kommer och går i perioder :P

veronica: och han är bara fyra.... ;O

Unknown sa...

Samsam är inne i samma period. Mycket skrik och kalla sina föräldrar för bajskorv.

Pucko låter bättre än bajskorv.

Linda K sa...

janne: pucko bajskorv pucko bajskorv... ja du har rätt :)

Anonym sa...

Oj då ;-) Fick för mig att han var sex...hi hi!

Linda K sa...

anonym: inte än... ;)

Anonym sa...

Nej men det är väl BRA att du inte "ler och säger ha ha" i alla fall!?
Om man nu är liten och trotsig så behöver man ju ÄNDÅ lära sig att det finns gränser, och att då bemötas av ett överslätande leende när man skriker otidigheter verkar inte logiskt.
Så fortsätt vara bångstyrig du...

Linda K sa...

laila: mmm, känns bara så tråkigt att "alltid" tjata... :P