söndag, februari 5

Tistel till Gina Tricots kundservice

Jag orkar inte gå in på detaljer. Men för en månad sen ungefär köpte jag träningskläder på Gina Tricots webshop. Det kom en faktura som jag betalade, men inga kläder. Jag kontaktade kundtjänst som förklarade att dom hade problem med posten men att jag skulle vänta ytterligare några veckor. Ingen leverans. När jag efter drygt tre veckor hörde av mig igen fick jag ett kortfattat och inte så trevligt svar att dom beslutat att inte skicka några varor till mig och om jag ville ha mina pengar tillbaka kunde jag kontakta Klarna själv. Ingen ursäkt, ingen kompensation.

På det följde en massa mailande hit och dit. "Om du beställer nåt kan vi bjuda på frakten", men plaggen jag beställt var såklart redan slut vid det här laget. Jag fick tillsänt mig diverse paragrafer om att dom minsann inte gjort något fel.

Jo, ett stort fel. Behandlat en kund uselt. Med resultat att den kunden inte planerar göra fler beställningar hos er. Och att den kunden skriver på sin blogg att Gina Tricots kundservice suger.

Så, nu har jag lättat mig. Nu går jag vidare.

5 kommentarer:

Sara sa...

Tack, då ska jag inte använda den webshopen :)

typ36morsan sa...

Trist. Jag gillar ju webshopping men hoppar över gina tricot från nu. Känner igen den bristande kundsupporten hos hqhair som skickade varor som behövde reklameras. Noll respons, och till slut fick jag en voucher motsv 25% av värdet av det som inte gick att använda. Meh. Så nu hänger jag på beautybays webshop och blåhatar hqhair till döden skiljer oss åt. Typ :)

yllet sa...

whut? jag tycker det här låter.. intressant: " dom beslutat att inte skicka några varor till mig och om jag ville ha mina pengar tillbaka kunde jag kontakta Klarna själv"
Vaddå beslutat att inte skicka några varor till dig? Det låter sjukt godtyckligt? Och varför ska DU som kund behöva kontakta Klarna? Har DU gjort fel? Är det DITT fel att man ska betala INNAN varorna kommer? Jag fattar ingenting? Som du kanske ser av mängden versaler och frågetecken.

Marie sa...

Då var det ju en himla tur att jag sket i att beställa från dem då!
Sjukt irriterande när kundservice inte fattar innebörden av delen "SERVICE"...!

mis(s)match sa...

Skandal, men jag har vant mig efter tidigare erfarenheter att endast köpa mot faktura. Jag har insett att företag drar ner på kostnader genom att ha väldigt unga och oerfrana medarbetare...