måndag, maj 16

Style by Linda K

Hej Linda,
 jag har köpt denna klänning från Filippa K i svart. Hur ska den stylas (på kontoret? hemma?)? Äger ingen skinnjacka, vilket skulle vara snyggt till, men det är liksom inte min stil. Please help!



Hej Jenny! Finfin klänning, perfekt att svepa runt i nu innan man vill visa bleka ben så himla mycket. Och för all del när benen fått färg också. Jag skulle absolut ha den på jobbet. Med ballerinas till. Eller klackar om jag vill vara lite extra stylish. Klänningen är så enkel och fin i sig att det egentligen inte behövs något mer plagg till. Men en figurig kort kavaj eller kofta till funkar om man är frusen. Isåfall en nätt sak, ingen mastodontgrej. Ett gäng stora armband skulle göra sig utmärkt till.

Eftersom du har en svart funkar den ju jättebra som gå-ut-och-vara-snygg-på-kvällen-klänning. Kilklackssandaler och en sjal till kanske?

Enjoy!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nå ble jeg glad! Jeg har en liknende klenning, og samme stylingproblem. Skal teste ut tipsene dine!
Min klenning er litt gjennomsiktig, og det er kanskje det som er problemet - hva kan jeg ha under?
/Stine

Linda K sa...

stine: vad kul! om jag hade en sån svart klänning som var genomskinlig skulle jag ha en svart underklänning till. bara fint att man skymtar den under. om annan färg på klänningen hudfärgad underklänning :)

Linda K sa...

... och underklänning behöver givetvis inte var lika lång som själva klänningen, tvärtom fint om den slutar ovanför knät.

Anonym sa...

Tack snälla Linda K för hjälpen! Dock är den ganska avslöjande vad avser de extra pålagda vinterkilona, så helt solo mio kommer jag nog inte att ha den på ett tag. Kofta eller kavaj och armband får det bli till!

// Jenny

Linda K sa...

jenny: man brukar bli modigare framåt sommaren, you go! :)