söndag, maj 29

Flarror

Jag röjde på vinden för ett par helger sedan. Slängde diverse bråte. Bland annat ville jag göra mig av med gamla buteljer. Ni vet såna där gröna från förr. För vad ska man med dom till, liksom. Maken protesterade dock vilt så dom fick vara kvar i en låda.

I senaste Elle såg jag just sådana flaskor arrangerade trivsamt med snittblommor. En blomma i varje flaska. När jag var inne på Solo förra veckan stod det minsann också ett gäng såna flarror som ett slags stilleben på ett bord. Jag anar en trend!

Jaha ja. Kanske inte så dumt med såna ändå. Det får bli ett projekt inom kort. Ner med flaskorna från vinden, rengöring, investering i några fina snittblommor, och så utplacering. Gissa om maken är nöjd och låter mig höra det? Han anser mig vara den onda slängarkvinnan, nämligen

Så här stiligt kan det bli.

7 kommentarer:

Hanna sa...

Vi hittade sådana i det gamla skafferiet i vårt gamla hus när vi flyttade in. Förra sommaren såg jag på en inredningsblogg att hon satt ängsblommor i. Så himla fint. Men: Snickarna hade fixat undan flaskorna! Jämmeroelände. Men: Så hittade sambon dem längst in i vinförrådet för någon månad sedan. Jippi, i år ska jag banne mig sätta en massa blommor i dessa flaskor!

Vesnas vardag sa...

Urtjusigt!

Linda K sa...

hanna: vilken tur :)

vv: tror det kan bli det :)

Åsa sa...

Det kommer bli jättesnyggt!!

Linda K sa...

åsa: hoppas det :)

Anna sa...

kanske på en bricka??

Linda K sa...

anna: inte omöjligt!