torsdag, april 29

Vit blus? Jag?

Som den nerd jag är tackar jag min lyckliga stjärna för att jag sparade ner alla Carries outfits när dom fanns på HBO:s hemsida. Nu är det inte så längre. Upptäckte jag när jag letade efter en outfit som igår bokstavligen tvingademig att investera i ännu en vit blus.

En blus med fluff.
En blus med lagom genomskinlig känsla.
En blus att ha till precis vad som helst.
En blus som är söt och lagom avslöjande samtidigt.
Ännu en blus att älska.

Det var inte den här Carrie-bilden jag letade efter, får kolla hemma i arkivet ikväll. Men den får duga så länge.

10 kommentarer:

Pia Wester sa...

Linda, får jag fråga dig i egenskap av "vit blus"-expert: hur gör du med eventuella deo-fläckar? Du vet, de där missprydande som har en tendens att gulna på vita plagg....klorin?

Linda K sa...

ffp: vilken ära! jag måste säga att jag på senare tid inte haft det problemet. jag vet inte om det har att göra med vilket deo jag använder eller det faktum att jag inte svettas särskilt under armarna? Efter ett par år kan det i och för sig börja synas, men då anser jag att plagget har gjort sitt :)

Emma sa...

HAR DOM FÖRSVUNNIT? JAG GÅR UNDER! Jag älskade att sitta där och klicka mig igenom hennes bilder, och hade aldrig en tanke på att behöva spara ner odm till datorn :(

angående gula fläckar så ska man blanda lika mycket citronsyrepulver och vanligt diskmedel och gegga på fläcken. sen ska det ligga där i 30 min så ska det försvinna. jag har inte testat själv men min kära moder påstår att det funkar :)

Linda K sa...

emma: japp det är den tragiska sanningen :(

Pia Wester sa...

Funkar det på olika material? Bomull borde väl tåla det iallafall...ska experimentera!

J sa...

Vilken underbar topp! Vågar man fråga var du hittade den?

Anonym sa...

Du funderar inte på att bloppa en vit skjorta? Du verkar ha ett par stycken ;-)

M. Klassiskt snitt. Rak modell. Sökes.

/Christine

christine_eklund@hotmail.com

Unknown sa...

hanton: du vågar! filippa k! :)

christine: jag har försökt bloppa den här, utan resultat: http://www.flickr.com/photos/77607616@N00/265778129/

det är en small men en rymlig sådan.

Anonym sa...

Äsch, kommer bara till att jag måste ha ett Yahoo-id... Datum?

/Christine

Linda K sa...

christine: öh?