onsdag, april 21

Raggmunk nevermore

Jag hastade hem för att hinna laga mat i tid. Sonens favorit på dagis, raggmunk. Följde ett recept till punkt och pricka. Nåja, minus ett ägg eftersom någon länsat äggkartongen.

När jag höll på som bäst frågade maken:

- Tror du verkligen det blir bra det där?

Sonen sa att det smakade konstigt och fick kväljningar. Han började storgråta när vi sa åt honom att sluta shåpa sig. Dottern skrek blä. Det slutade med att båda barnen åt youghurt.

Jag tyckte det smakade gott och åt sammanbitet med gråten i halsen medan maken gång på gång sa:

- Det är gott, det smakar jättebra. Lite salt bara...

Jag säger screw you familjen. Ni ska aldrig mer föräras mina raggmunkar.

10 kommentarer:

Minna sa...

*försöker hålla mig för skratt*

Sara sa...

oahahahaha - stackars familjen ;) Nu finns det förresten färdig raggmunksmet i såna där turkyoghurt-hinkar. Ett tips :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker du kan äta upp ALL choklad med gott samvete utan att bjuda...

Som straff.

Att ha det gott sa...

Förlåt här sitter jag och fnittrar

Linda K sa...

minna: elaka människa!

hedgehog: det är inget fel på min ragg!

miss ud: ska jag minsann!

att ha det gott: elaking!

:P

anna sa...

det ska fan vara en duktig husfru... instämmer, dela inte med dig av chokladen!

Lfthmn sa...

Jag tycker att du är så himla söt med dig matlagning! :-D

Linda K sa...

fru a: !

skåneanna: jag tar rubbet själv! och går upp ett kg på kuppen!

dkms: ;)

Jessica sa...

Tror du gör det med flit så du ska slippa laga mat :) Borde ha gjort samma, känns som det är för sent nu efter alla år :(

Linda K sa...

jessica: jag följde ett recept! jag åt själv! det var mumma! shame on you! :P