onsdag, april 21

Framförhållning?

*ring ring*

- Linda K här!
- Hej jag Heter Forsk Forskare och jag vill ha hjälp med det här.
- Jaha, när vill du ha det klart?
- Igår.
- Jaså.
- Nä men på fredag.
- Jag är på kurs idag och har heldagsmöten torsdag och fredag.
- Men om man bla bla bla...
- Jag tror inte jag hinner.
- Men om man bla bla bla...
- Men skicka över det då for hillvidde.
- Fint, det blir ju bra det här!
- *mutter*

UPDATE: Det är precis sånt här jag ska säga nej till, the coachning way...

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

Precis. Nej betyder nej. Oftast ;)

Linda K sa...

annie: utom ibland... :P

skåneanna: ja jäklar jag borde gormat högt och länge på ruski!

tant t sa...

Eller be om en kraftig muta för att fixa det! ;) Coaching a la Tant T

Den tjocke konsulten sa...

Det är i sådana lägen man vrider på penningkranen tills det gör ont! Har ni inget interndebiteringssystem?

Linda K sa...

tant t: ja dom undrade om jag ville tjäna lite extra i helgen. vadå, ska jag jobba svart för statlig myndighet? ;)

dtk: skulle kanske ta reda på det...