onsdag, maj 6

Partypooper

Det bjöds på kladdkaka och grädde till morgonfikat. Jag tog en banan.

23 kommentarer:

LindaLiten sa...

Det var starkt! Bra jobbat.

Mia sa...

Pondus!! Bra gjort! Själv kunde jag inte motstå en kolakaka :-D

Viveca sa...

OMG. Kladdkaka.... du undvek kladdkaka. Jag är imponerad.....

Anonym sa...

Men Linda.
Missade du det nya på löpen i veckan?
"FRUKT GÖR DIG TJOCK".

Anonym sa...

Banan är sämsta frukten alla kategorier ; miljömässigt är den en tickande bomb & blodsockermässigt en sockerbomb.
Låter negativt men fakta tyvärr. Kladdkakan är bättre alternativ !:=) Tant grön.

Linda K sa...

lindaliten: känner mig som en superhjälte!

mia: ibland måste man ;)

viveca: japp :)

sandra: skitsnack :D

tant grön: en banan om dagen gör susen. att kladdkaka skulle vara bättre tror jag inte alls på. sen gällerdet ju att man motionerar och är allmänt und!

Atomflickan sa...

Ja jösses... Var är världen på väg ;).

Linda sa...

ja tyvärr har tant grön rätt. blodsockret sticker i väg som bara den av bananer. måste man äta det som mellis ska man helst äta proteiner till.
tråkiga fakta, jag vet, men sanna.

Sara sa...

Det är starkt. Fast tog inte kladdkakebakaren illa upp? ;)

Att ha det gott sa...

det var starkt BRAVO

Anonym sa...

Ja du har nog rätt Linda om bananer osv osv "det är ju din blogg" ;=)

Sara T sa...

Starkt jobbat! Jag har ingen koll på det här med kalorier, men kladdkaka och grädde känns som att det skulle innehålla mer kalorier än banan? Är själv lite känslig för att äta socker. Banan fungerar fint, men fikar jag kladdkaka på "fastande" mage så brukar jag få sockerchock... Sedan vill man ju gärna ha mer om man ätit kladdkaka. Banan nöjjer man sig oftast med en åt gången :)

Linda K sa...

atomflickan: man frågar sig gång på gång...

linda: jag vägrar tro att det är bättre med en bit kladdkaka och grädde om dagen än en banan.

sara: jag förklarade att det är beach 09 som gäller. och förresten, sånt kan man väl inte ta hänsyn till?

att ha det gott: :)

anonym: och mina bananer.

Linda sa...

nä, kladdkaka är ingen hit. men jag tycker att det är trist att bananer inte ska vara det heller. jag som typ LEVT på bananer. :(
va fan ska man ta till kaffet? rostbiff? :S

Linda K sa...

linda: jag fortsätter med en banan om dagen. tror inte ett dugg på att det gör mig tjockare :)

Cissi sa...

Nämen ge upp, vem det nu är som är inne och pikar då och då. Bloggar kan man välja, bort med trista kommentarer. Ta en banan, vetja!

Minna sa...

Banan är godare än kladdkaka. Kladdkaka är sunkit!

Vesnas vardag sa...

Starkt av dig, det hade inte jag fixat.

hedgehog-sara sa...

Frukta icke.

Linda K sa...

cissi: svenne banan svenne banan svenne banan... :P

minna: banan är det nya svarta.

vesnas vardag: jag är inne i en loop!

hedgehog: jag fruktar!

Erika sa...

Men hjälp vilka kommentarer. personligen är jag fullständigt övertygad om att det inte finns en enda människa som har blivit tjock av frukt! (ja, det finns säkert extrema undantag) men poängen är att om man väljer frukt före kladdkaka så blir man inte tjock, punkt slut!

Linda sa...

nu var det ju inte tjock jag menade iallafall, utan på hur blodsockret reagerar på exempelvis en banan (som ju många äter till mellis) och det är ju rent medicinskt och inte med tanke på någon beachsäsong.

Linda K sa...

erika: word :D

linda: :)