måndag, september 8

Värt att grubbla på?

Det är något med måndagar och brevlådan (vad är det förresten för skillnad på post- och brevlåda? Jag blir alltid förvirrad och vet inte vad jag ska skriva. Om den man har hemma alltså, inte den stora gula. Förresten, vad heter den då? Möjligt uppsatsämne.). Dom går inte ihop. Är det måndag kan man ge sig den på att lådan är antingen a) tom, eller b) full med tråkpost (räkningar även kallat).

Säg mig, varför är det alltid så? Nån där uppe måste ha sett mig och tänkt att nu ska hon ingen post få...

10 kommentarer:

johanna sa...

i postlådan lämnar du posten som nån sen får hemma i brevlådan. :o)

Linda K sa...

johanna: tack jag har alltid undrat :)

Anonym sa...

Jag hävdar motsatsen. På de stora gula står det nämligen att "brevlådan tömes" och att du får post i din egen postlåda. Jag och min karl har haft stora diskussioner om detta.

Anonym sa...

Eftersom jag var tvungen att kolla upp så står det på postens hemsida att de stora gula är brevlådor. Da da da da da daa! Nu är jag nöjd.

Linda K sa...

cici: är det alltså en postlåda man har hemma? :S

Anonym sa...

Precis. Postlåda hemma.

Anonym sa...

I stort sett bara brev läggs i brevlådan (den gula). I den egna postlådan kommer ju inte endast brev utan all möjlig post såsom tidningar, reklam och paket.

Linda K sa...

cici och karin: gu vad ni är smarta!

Anonym sa...

TACK för att ni har klargjort detta! Har funderat lääääänge på vad som är vad :-)

Linda K sa...

josefine: nu vet vi :)