söndag, september 7

Rum för barn

Senaste Elle Interiör är en guldgruva. Särskilt om man går i barnrumstankar. Vilket jag gör, parallellt med walk in-clooset-och sovrums- och matsals- och badrumstankar. Det finns exempel på flera fina rum för barn.

Dottern och sonen kommer att dela rum framöver. Då gäller det att få till det ultimat. En säng som den på bilden vore cool. När dotra växt till sig lite, det vill säga. Och så skulle jag vilja ha ett bord med stolar mitt i rummet, som på den andra bilden. Där man kan bygga lega, rita, eller vad man nu vill. Ett bord som går att putta undan lätt om man vill ha hela golvet som lekyta istället.

10 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Skavfötterssäng? Vad mysigt det såg ut! (Fast inte en chans att jag skulle få mina barn att sova snällt i var sitt hörn av den) :D

Linda K sa...

akan-kakan: kanske en vanesak? :)

Annie - PD sa...

Eldblommetapeten är helt underbar - Josef han kunde han. Och jag tror minsann att Sköna Hem också hade barnrumstema....

Linda K sa...

annie: ja den där frank, honom skulle man... ja nåt :)

Peace in mind sa...

Vi gör det allihopa m Frank...

Linda K sa...

fru kaos: :*)

Ann sa...

Åh så fint! Tapeten vill jag sätta upp nånstans. Maken är inte så inne på blommigt. Han får farmor-känsla;)

Mina killar skall oxå dela rum. Det gör dom nu och det går jättebra. I början så tyckte dom det var så skojade dom o lekte mkt.
Men sen blev det "vardag" för dom oxå. Så visst är det vanesak.
Nu vill dom dela rum när vi kommer hem o det skall dom få.
1 rum mindre att städa ju;)

kram o inspireras på!
vilket nr är det? skall be släkten köpa den.

Linda K sa...

ann: jag tror dom tycker det rä roligare att dela än att ha varsitt, åtminstone upp till en viss ålder. septembernumret!

Lena sa...

Shit vad trendig jag måste vara, de där stolarna har jag, fast i vitt. ;)

Linda K sa...

lena: megatrendig :D