lördag, september 6

Några saker om träning

Sara skriver om att hon inte känner sig särskilt snygg när hon tränar. Vem gör det? Inte jag. Jag tycker det är skittråkigt att lägga pengar på träningskläder. Kan ha samma år efter år efter år, tills dom trillar sönder.

Detta noterades på min premiärträning i veckan: bland tonåringarna är det tydligen hippt att ha trasiga och skitiga träningskläder. Gärna stora maskor i tröjorna. Stora mysbrallor med fläckar i baken. Barfota! Jag som alltid lärt mig fotriktighet (på gympa, annars kan jag ha vilka klackar som helst).

Och så en sak till. Instruktören envisades med den där skaka brösten-rörelsen hela tiden. Varför? Bör bröst skakas? Jag klarar det inte riktigt. Är kanske för stel i axlarna, för jag får inte till det där shaket. Och så har jag väl inga direkta mängder att skaka heller.

Jaha ja. Tack för mig, leverpastej.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Blir så himla sugen på att träna när jag läser om din come back på jympagolvet. Ska försöka komma iväg på ett premiärpass i nästa vecka.
/ Sara

Linda K sa...

skåneanna: nä skaket tar jag det lugnt med, även om det nu inte finns alltför mycket att svinga :P

sara: heja! ska försöka komma iväg i morgon igen :)

malla sa...

Snygg när man tränar...... HAHAHA! Speciellt gillar jag de där tjejerna som tränar i full sminkning?!?!? Själv kör jag på illröd i ansiktet och svettig! ;) Bekvämt och fotriktigt ska det vara, barfota känns ganska farligt!

Anonym sa...

Jag fattar inte heller skaka-bröste-grejen!! Vad vill de att vi ska göra? Och varför?

PGW sa...

Skaka-bröst? Jag har uppenbarligen inte tränat på ett tag ..? Hur skakar man sådana, mina sitter liksom fast på mig ..?

*förvirrad*

Linda K sa...

malla: sminkad suger. barfota också. röd och svettig rockar :D

pernilla: ett försök att göra f&s lite sexigare? :P

tpgw: jag undrar också!

Miss Upsey Daisy sa...

Fattar inte skaka bröst? Men jag vill ha snygga kläder när jag tränar. Inte att förväxla med att jag går dit sminkad. Imorse när jag gick på spinning kammade jag inte ens håret! Men lite halvsnygga träningskläder gör det hela lite roligare...

Sara sa...

Jag, som ibland lider av något som kan kallas "Kusinenfrånlandet-syndromet", blir glad när jag märker att i alla fall ungdomarna i vår lilla stad är trendriktigt klädda när de tränar. Även de som går på Friskis. Trasigt, slappt, lager på lager och BARFOTA är något som jag också förundrats över. (Själv är jag alltså helt otrendig. Men med Linda Ks välsignelse!)

DÄREMOT har skakabröstentrenden inte nått Norrland. Än. Tur! :)

Pia Wester sa...

Är det på Friskis? Där kan folk inte se kloka ut, tonåringar öht ser väl inte kloka ut i träningssammanhang. Va, träningskläder som är så kul att handla!

Linda K sa...

miss ud: ja kanske är det så. jag brukar köra genomgående svart, det funkar :)

sara: vänta bara, den sprider sig som en löpeld ;)

ffp: jaså, nä det har jag inte märkt!

Anonym sa...

I love the bröstskak, det är sådär lite musikvideosinspirerat och är väl mest till för att komma loss lite i axlarna.

PGW sa...

Och vad är det för idioter som påstår att man ska RAGGA på gymmet! Jamen herreminje om någon tänder på mig i mina gamla träningskläder och rödsvettig i nyllet så måste ju karln vara totalpervers!

Men alltså barfota, det låter lite farligt? Kanske funkar om man kör aerobics eller så, men styrketränar de barfota också? Verkar inte bra.

Linda K sa...

anonym: jag har för stela axlar! :P

tpgw: ragg går fetbort. ja inte vet jag, tycker det är lite ofräscht :S

Petra sa...

Barfota är för yogamänniskor. Aerobics är livsfarligt att träna barfota.
Jag gillar för övrigt att ha snygga träningskläder, man blir snyggare då ;)

Linda K sa...

petra: ha ha, ja man blir väl det. men där om någonstans känner jag att det är mindre viktigt ;)