fredag, september 5

Glädjas med eller skratta åt?

Jag har tänkt på en sak. Som jag tycker är sådär* trevlig. Det är när bloggare som läses av många kör snudd-på-skadeglad-och-definitivt-triumferande-stilen. Jag citerar några från minnet:

...jag kommer att vara den enda som har den, det kan inte bli bättre!

Om jag var ni skulle jag vara grön av avundsjuka på mig!

Vi är bara trettio personer i hela Sverige som kommer att ha dom, så kom inte och säg att varenda människa kommer att bära dom i höst.

Visst ska man vara glad och stolt över kap man gör. Men att skriva "ha ha ha lång näsa" och lätt skrytsamt förklara för omgivningen att dom borde sörja förlusten? Helt främmande för mig.

Men det är jag det.

* Sådär betyder i detta sammanhang inte alls.

16 kommentarer:

Petra sa...

Jag vet inte men av citaten att döma så kan det vara en åldersfråga. En distingerad bibliotekarie i sina bästa år uttrycker väl inte sig sådär tarvligt.

Anonym sa...

Jag känner igen citat 1 och 3 och vet precis var de kommer ifrån (ett par skor och en kappa *hehe*). Reagerade exakt samma sätt som du när jag läste dem.... Nu är det etter värre - alla flickor som visar sina Acne-påsar, ja, själva påsarna får ett eget inlägg... "bara vänta tills ni får se innehållet".... baaaah!

Anonym sa...

Och jag tänker (något bittert) att det är inte så konstigt att de kan shoppa loss på de senaste märkena och trenderna när de får köpa dem snorbilligt på massa exklusiva utförsäljningar...

Anonym sa...

jag tycker också det är märkligt skrivet..
vad vill de att läsarna ska känna? avund? ångest? ...glädje? lite svårt att glädjas åt någons kap, när de vill att man ska vara avundsjuk.

LindaLiten sa...

Grymt snygg idag. Precis sådär skulle jag vilja se ut just nu. Stryker min önskeoutfit fr tidigare och önskar mig din istället.

Borsökna Östergård sa...

Du är så rar. Jag är så dum. Jag skulle nog kunna retas lite så där. Fast jag bloggar ju inte längre. Jag älskar dock din blogg. Senaste tiden har du varit så rolig så jag skrattat högt!

Sunflower sa...

Kort och gott, välsagt! Vad vill man uppnå med det där (syftar på citaten)?

tant t sa...

Jag tycker som du...vad tycker du ;D Usch, för avundsjuka dessutom!

Linda K sa...

petra: ja jag är så gammal coh vis :D

annicab: ungefär så ja ;)

cissi: kändisarnas lyx :P

anna: exakt!

lindaliten: du är gulligast i världen ju!

ankiefontän: ja jag är väl för snäll jag :P

sunflower: mest avsmak hos mig.

tant t: onödigt :)

Anonym sa...

Jag tycker många modebloggar har blivit mycket tråkigare senaste tiden. De har liksom växt ihop och visar ju mest upp bilder från samma fester etc. (där samma personer figurerar). :-(

Anonym sa...

äh, vem vill ha acne förresten. Jag vill ha slät och fin hy jag ;)

Linda K sa...

linda g: ja särskilt när man läser flera och får läsa exakt samma sak på flera. inte bara en gång utan nästan hela tiden. fast, samtidigt gillar jag ju flera av dom :)

hedgehog: du är klok som en bok :D

C. Meow sa...

Jag håller med Petra jag, tror att det har med ålder att göra. Känns som att många modebloggare tillhör samma lilla klubb, de umgås, de tycker likadant, de ser likadana ut. ... och jag är bara en elak tant :D

Anonym sa...

Trevligt med lite elakheter så här på kvällskvisten. Om målet med shoppingen är att vara exakt precis ensam om något, så borde väl vilken trasa som helst från Myrorna uppfylla samma funktion? Tada!

Sedan misstänker jag att jag själv är en av de trettio, om det handlar om grå skor... Fast det är nog inte så många av de andra trettio som är över trettio, så då vinner jag lite mer än de andra. Väl? Liite dubbelmoral har ingen dött av.

Sincerely Johanna sa...

Jag läser inte de där "stora" modebloggarna, just för att de är så likriktade och nonchalanta. Men kan du inte viska var jag kan leta för att hitta inlägget som du syftar på.

Linda K sa...

camilla: rart elaka tanter är ganska trevligt :)

mrs j: grattis till dina unikum! jag har testat dom, grymt sköna :)

johanna: det är såna inlägg hela tiden bland de stora bloggarna, tycker jag :)