onsdag, september 10

Favvon

Hittade en lista hos Tjohalia, som jag lånar och förlänger. Favoriter alltså:

Klädbutik - Att komma till Mint&Vintage är som att komma hem till en farmors vardagsrum.
Inredningsbutik - Jag får svara Svenskt Tenn på den. Särskilt när dom har någon av sina fantastiska utställningar.
Godis - All choklad utom dne vita.
Stad - Stockholm Stockholm stad i världen.
Dryck - Vin och vatten!
Musik - Just nu ruggigt mycket ABBA.
TV-serie - Ingenting för tillfället. TV suger.
Film - Arkiv X skulle jag vilja.
Träning - Friskis.
Bakverk - Försöker låta bli.
Kaffe - JA TACK!

Land - Borta bra men hemma bäst.
Mat - Galet sugen på wok.
Smycke - Saknar en massa som inte funkar så bra med pillrig bebis, men ringarna på vänsterhanden är ändå bäst.
Rum - Men gu vad svårt, varför kom jag på det? Nå, jag säger vardagsrummet.
Tjej - Nina Persson.
Kille - David Duchovny.
Fik - Hemma hos nån.
Frukt - ja blir det inte en sallad blir det ett äpple.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda,
Jag gillar din blogg massor och kikar in varje dag. Nu har jag en liten fråga: Själv kan jag känna mig lite som en fegis när jag köper "det senaste från de trendigaste designerna" och inredning från Svenskt Tenn. Som om jag inte vågar tänka själv utan kör på säkra kort... Ändå så gör jag ju det och vet inte om det handlar om osäkerhet eller bara bra smak :-)?! Har du tänkt nåt kring det här? Förstår du vad jag menar? /Johanna

Linda K sa...

johanna: hej! jag förstår precis. det är så lätt att ryckas med och gilla nåt för att "man ska". jag försöker, och tycker jag blir bättre och bättre på att gå efter vad JAG tycker om. visst blir det samma som alla andra ibland, men lite unikt tycker jag att jag får till ibland, både inrednignsmässigt och klädmässigt. min egen stil alltså :)

Anonym sa...

Åh den komplimangen blir man ju väldigt glad för, tack och välkommen åter!