torsdag, maj 28

Utmanad

Att ha det gott har några frågor som jag gärna svarar på (på arbetstid!):

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
Jag skulle förse mina nära och kära med en slant. Och sen skulle jag köpa en bärbar dator (min har ett blått streck tvärs över skärmen, jag har väl bloggat sönder den) och en ny hoj (samma där, fast utan blått streck).7

UPDATE: Ha ha, om jag vann många miljoner... och jag svarar en dator och en hoj. Galendyra grejer, liksom. Så, jag lägger väl till en ö eller nåt.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Inte ofta nu för tiden, jag är ganska energisk.

Vilken svordom använder du mest?
Usch jag är rädd att jag använder ett kvinnligt könsord lite nu och då.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Hänvisar till Henrik Schyfferts The 90´s. Ungefär så var det!

Hur många syskon har du?
jag har världens finaste bror.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Näpp, inget sånt sug alls.

Vad har du för väder just nu?
Molnigt och uppehåll. Hoppas det håller i sig till jag ska cykla hem!

Vad åt du till middag och lunch senast?
Middag igår - öh... man jag har ju inget närtidsminne! Idag åt jag nån korv och potatismos. Kan det ha varit det jag åt igår också?

Kan du vissla?
Jarå. Och får jag inte till det kan jag gladerligen göra som Monica i Friends och liksom låta som ett vissel istället.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Hm, kan nog inte alla till nån film, men jag är en jäkel på Lindeman!

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Sex. Kan bli fler vid behov.

Har du en stationär dator eller en bärbar?
Båda. Men jag använder mest den bärbara för maken säger att den andra är hans.

Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Öh... jag gillade väl bild. och engelska.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag tänker på allt bra jag har. Det vill säga min familj. Och då känns det såklart bättre igen.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Va?

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?
Carl.

Har du åkt moped någon gång?
Nej jag har nog inte det!

Vad lyssnar du på nu ?
Radio: The store (?) is not open...

Så, nu får ni svara!

6 kommentarer:

Ida sa...

Men Linda har du aldrig åkt moped!?! Det får du prova när Carl blir 15 :D Superkul, fem toasts. Fast inte när den får skräp i bensinslangen och stannar klockan 04.35 på morgonen 4 km från hemmet och 5 km från sommarjobbet... Då vill man inte vara bonnunge mera! :D

Linda K sa...

ida. nä det är ju inte klokt, jag som är uppväxt på landet och allt. det har aldrig lockat mig och jag kommer att bli nervös den dag mina ungar eventuellt vill ha :S

Cosmopolit sa...

Long time, no blogg. Antog glatt utmaningen.

Att ha det gott sa...

tack för att du nappade

Linda K sa...

cosmopolit: du är åter! :D

att ha det gott: nöjet är helt på min sida :D

skåneanna: oooohhh om jag vågar :D

Birgitta sa...

Jag hade moppe när det begav sig och nu brukar jag få åka med sonen:)