måndag, juli 21

Nummer två (ej för känsliga)

Igår när vi var på badet valde dottern att ge efter för det hon samlat på sig de senaste fyra dagarna. Låt mig flika in en kort beskrivning av konsistensen: som väldigt smält mjukglass (Minnas påfund) blandat med färgat vatten. Hon gjorde det med ett stort leende i vagnen.

Jag kan upplysa om att det mesta i hennes omgivning både färgades och tog lukt. Nu har vi tvättat allt, men ändå känner jag lukten. Den kan inte finnas kvar, men jag känner den. Som grädde på moset denna ljuvliga dag.

I eftermiddag åker vi till det där stället där dom gör egen ost. Lukten beräknas hålla i sig även där.

UPDATE: Ok jag har förklaringen. Hon har gjort det igen. Sovandes!

11 kommentarer:

Camilla sa...

å så säger en del att spädisbajs inte luktar! förstår inte var dom får det ifrån.

syster A sa...

Åh så mysigt, mitt i all-utan-jeans-sorg... Boken du läser nu är jag JÄTTE-byfiken på, har den i bokhyllan men av någon anledning så blir det alltid nja... när jag fingrar på den. Ser fram emot rescension. Som tröst kan jag säga att det regnar MYCKET och åskar MYCKET här i Uppsala.

Ha en bra dag /Andrea

Elin sa...

min bebba luktar nypoppade popcorn när hon gjort tvåan. Undrar om nån kemist kan förklara det.

Anonym sa...

dödslag = samhällskontraktet förverkligats
Thomas Quik tex= skäras i ett halvår och hängas upp i klara kyrkogårdstorn
Eklund etc

och skitstövlar (100 parametrar och köra igenom i dataprogram och få OK)

jfr alternativkostnad (finns ju piller som i Irak)


Förmildrande skäl

100 dip agenter i sv (tex folkrörelser etc)

det blir aldrig bättre

problemet är
"inte rent mjöl i påsen"= egenintresset etc från pedofili till ekonomi till egenintresse (dvs samtliga eu ledare)
Vi har det för bra (nästa konsumentprodukt etc)
Bättre å ha tex som i nazityskland "fricheck"

och folkets mandat

rättsväsendet inte fungerar (sätter inte dit= korruption)

om man hade 1 stat, organisation el fungerande verksamhet el beslut

jfr tänka till idag (från mögelgift till painboll med gift i till pilar som skär igenom så blodet flammar över)

skitstövlarna ska inte leva (ogräs= kanske biljett till en bättre värld på en annan planet)

jfr alternativkostnad (finns ju piller från irak)
rätt eller fel beslut

Anonym sa...

Nice, vår bebbe som kom till världen för en vecka sedan, sprutlakerade vardagsrumsväggen med liknade konsistens när vi bytte blöjja för några dagar sedan. Tack tack! :)

Anonym sa...

min dotter bajsar en gång per dygn och jag tycker att det kommer VÄLDIGT mycket då..så jag kan inte riktigt tänka mig hur mycket det skulle hinna bli på 4 dagar!

Anonym sa...

Ibland är jag så glad över att mina bebisår är förbi :)

Minna sa...

Ah määäään.... härt har det gått över till harpluttskonsistens.

Linda K sa...

camilla: oh it smells :D

andrea: jag kommer inte riktigt in i dne, men ska göra ett ryck. tror det behövs en varm solig dag och en filt :)

agent586: jag blir ju nyfiken på hur sugen du är på popcorn nu för tiden? ;D

sara t: grattsi till bebbe! ja dom brukar vara fina på det där med sprutlackering :D

emelie: du vill inte veta...

hedgehog: he he kan tänka mig det :D

minna: intressant!

Anonym sa...

Ja det blir mycket bajssnack emellanåt, med de små liven. Och visst luktar det! Den finns liksom kvar i näsan ett bra tag efteråt. Det kanske nån kemist kan förklara, det med

Linda K sa...

helenamariacecilia: jag vet en, jag frågar! hallå, minnas kemiiiist!