onsdag, juli 30

Ett av livets stora frågetecken

Sent igår kväll när jag ammade dottern till sömns i sängen stegade bonusdottern in på toaletten. Ett disitnkt spray-ljud påbörjades och varade, utan att överdriva, minst trettio sekunder. Proceduren upprepades. Två gånger. Jösses, tänkte jag. Är det nåt deo eller bodylotion som sprayas på?

Hon kom ut, och med den en doftbomb av sällan skådat slag. Herregud, övervåningen förvandlades till Lützen a la bubbelgumslukt på två sekunder. Gasmask hade varit räddningen. Öppna fönster, flämtade jag. Ojdå jaha, sa bonusen.

I morse fick jag veta att det var hårspray! Halvtolv på natten? Ja så att håret skulle ligga rätt.

Giv mig styrka...

18 kommentarer:

Sara sa...

Och än är det inte slut... Minstingen ska väl också passera rutan "tonårig doftbomb"?

Anonym sa...

Så kul, fick mig ett gott skratt när jag läste det där. Var likadan själv - överdoserade Jane Hellens Date så att ångorna måste ha känts ungefär en kvadratkilometer runt om mig =)

Linda K sa...

sara: det har bara börjat...

petra: gud vare oss nådig...

Miss Upsey Daisy sa...

Boken du läser som hajpas överallt. Rätt nyfiken på ifall det bara vara jag som inte gillade den. Troligen bara jag.

Camilla sa...

Hej Linda,

Nu ska jag vara dum och göra smygreklam för mig själv i en kommentar - men eftersom jag betraktar dig som en av pionjärerna inom den svenska bloppisvärlden skulle jag känna mig hedrad om ville besöka min nystartade bloppis. ;)

Tack på förhand (och förlåt!).

Ps. Tack för en väldigt underhållande blogg - jag läser regelbundet, men är dessvärre pinsamt dålig på att kommentera.

Anonym sa...

Hihi, ja det är viktigt att alltid vara på topp ;)

Anonym sa...

Mmmmmm. Känner igen. Har två döttrar, 14 respektive 16 år. Du kan ju fatta hur det är hemma hos oss.... :D

Anonym sa...

Miss Upsey Daisy: jag hade oxå höga förväntningar på boken, men fy vad besviken jag blev. Det är en av få böcker som jag inte läst färdigt (brukar traggla mig igenom även de som är dåliga).

Skönt att höra att det finns fler som inte gillar den, trodde jag var ensam o dum i huvet som inte alls förstod tjusningen med den ;)

/Cecilia

PGW sa...

Miss Upsey Daisy och Cecilia, jag gillade den inte heller.

Men alltså vi msåte få höra mer om det här mer hårsprayen, varför hårspray mitt i natten? Har hon kommit på något fiffigt som inte jag har förstått ..?

Miss Upsey Daisy sa...

Cecilia och the PGW. Skönt att höra att det inte bara var jag. Hade väldigt höga förväntningar också men hade inte gillat den ändå.

Anna K. sa...

hahahah va härligt. Det var längesedan man gjorde så, om ens någonsin :P
Hoppas herren giver dig styrka!

Linda K sa...

miss ud: den blir bättre efter ett tag tycker jag, men ingen fullpoängare!

camilla: hej! åh vad glad och mallig jag blir, tack! klart du ska göra reklam. tyvärr är du lite för liten för mig, men jag stoppar in dig i bloppis-listan så att andra får chans att fynda :D

barbamorsan: om man oväntat skulle behöva vara snygg mitt i natten! ;)

annicab: jag har ett hum :P

alla om boken: bra att ni är överens :)

annatje: jag är stärkt :D

Jo sa...

hahaha! :) Jag önskar att mina eventuella barn också går igenom det där med att vara punkare, tokspreja håret osv. Det är ju bara för sött! :) Jag fnissade länge åt ditt inlägg ska du veta!

Linda K sa...

jo: ja det blir ju sällan långtråkigt ;)

Petra sa...

Känner igen mig...har en bonusdotter som gör slut på en hårspraysburk varannan vecka. Det måste finnas en gräns tycker jag när håret inte kan bli stelare hur mycket man än sprayar. Mättat så att säga :)

Linda K sa...

petra: det trodde jag också!

Jo sa...

Jag kom på en sak till: Jag hoppas att du förevigar allt detta (med frisyrer osv) så gott du kan?! För att plocka fram om en sisådär 10 år och le åt? :)

Linda K sa...

jo: hennes frisyr är synnerligen normal, långt hår. med fjorton kilo spray i :P