torsdag, november 29

Yta

Tillåt mig bli en smula ytlig.

De skamlösa var enligt mig ingen höjdare. Men en sak däri tog jag fasta på:

På skrivbordet ligger min nyinköpta handväska, den är mörkgrön, i läder alltså, med ett raspigt rosa sidenfoder. Det fula är att plånboken som håller på att glida fram ur den är naturfärg - beige - och det ser så äckligt osynkat ut att man vill skrika.

Lätt överdrivet, men inte helt. För det är verkligen snyggast att vara synkad inuti väskan. Om man inte har nån vilt mönstrad märkesplånka som sticker ut galet, då blir det helrätt.

Jag har en mörkbrun plånka och en mörkbrun agenda i min mörkbruna väska. En jesus. Och! En röd liten neccessär. Men! Den är av samma märke och med samma skinnutseende som de bruna så det blir liksom pricken över i:et.

Ponera att jag skulla falla pladask för en olikfärgad väska. Röd skulle definitivt funka. Men beige? Eller någon annan färg? The computer says no. Inte utan att ha nytt innehåll.

Gud vad skönt att vara ytlig. Är det så här det känns att vara Paris Hilton?

12 kommentarer:

Lox sa...

The computer says definitivt no till osynkad färg.

Själv håller jag mig till svart.

Anonym sa...

kunde inte hålla med mer om vi nu tillåter oss att vara ytliga :)

Jag har en LV-väska, plånkan kommer från samma ställe och även lilla neccessären (som egentligen är en pochette) Agendan kommer från ett annat ställe och är svart. Så det känns rätt synkat. Det får inte bli för mycket heller. Jag känner mig lagom fransk nu :)
Kom på att det är himla länge sen bloggarna höll på att visa olika saker, det var skoj.
Det ska jag göra i eftermiddag. Visa nåt.

dddd sa...

Precis så känns det att vara jag.

PS. Våga vägra trosor.

M V H

Paris Hilton


;D

Anonym sa...

Så där lagom välmatchat funkar ju alltid. Paris sitter nog i sin WIC och funderar - synkad eller crazy...Tänk om man bara hade en väska, då skulle livet va enkelt, men trist:)
Yta is the shit, så att säga.

Anonym sa...

Jag behöver en ny väska varför är det så dyrt.....
ewa

Linda K sa...

lox: och svart funkar ALLTID :)

miss kyd: ok, du och ajg utan trosor i morrn bakom lilla eken! deal?

anan. yta är trevligt :D

ewac: den bittra sanningen. spara spara spara...

Linda K sa...

hedgehog: aaahh du har pochetten som necce, cool :D

Anonym sa...

Det jobbiga är att man vill ju att stövlarna och väskan ska matcha också. Och nu just gör inte mina det. Fast det ger mig ju en anledning att köpa en ny väska ;-)

Anonym sa...

Det jobbiga är att man vill ju att stövlarna och väskan ska matcha också. Och nu just gör inte mina det. Fast det ger mig ju en anledning att köpa en ny väska ;-)

Linda K sa...

linnea: ha ha ha. och paraplyet. och ens man! för att inte tala om bilen :D

e sa...

Men om du var Paris skulle du vara tvungen att räkna in färgmatchning av hunden också. Och det skulle ju begränsa urvalet ganska mycket. Så hon har det nog inte så lätt Paris.

Linda K sa...

e: man kan väl färga en hund? ;)