onsdag, november 28

Myser inne

- Det snöar och är halt, du får inte köra i ditt tillstånd. Sa maken och tog min storhandlarkväll i en handvändning. Både tacksam (för det är ju ganska mycket mysigare att vara hemma med sonen än att flänga runt i matbutiken) och uppblandat road-irriterad. Jag har inte tappat förmågan att hantera ett fordon bara för att jag är tjock. Hur som, han är omtänksam och det är det som räknas.

Kommentarer idag på jobbet:

- Bonjour Madame Gravid!

- Jaha, här verkar det ha hänt saker ser jag.

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Rart av honom, han är bara rädd om sin fina fru :)

Anonym sa...

Vilken omtänksam och gullig make du har :D
Förstår att det är betydligt mysigare inomhus i stugvärmen med lillkillen som sällskap.

Här i Skåneland vräker regnet ner och det är kallt och rått. Hade mycket hellre haft snö, solsken osv... :P

Minna sa...

Jag har tappat den förmågan som du vet. Sist jag körde var från dig...

Linda K sa...

annie: ja det är rart :)

anna: snö är trevligt när man får sitta inne och titta ut :)

minna: urr!

Anonym sa...

Lyckans ost att ha en sån man ! Minns inga sådana spontana aktioner från min man under tjockistiden
( men det var nu gudskelov snart 7 år sen sist) :)
Nej, det är inte mycket till glamour att vara gravid.

Linda K sa...

cicci: ja han är en bra-å-ha:ing!