söndag, november 25

Söndagkväll

den var ingen höjdare. Kjellman till trots. Det blir alltid konstigt när folk i publiken skrattar högt och så sitter man själv och känner sig obehaglig till mods eller allmänt antiuttråkad. Men men, teater är alltid teater och det var skönt att komma in till stan en sväng efter en dag städandes och röjandes hemma i myskläder.

Och så får man komma hem till köttfärssås och spagetti. Och svarta oliver.

PS. På t-banan hem satt jag mittemot ett äldre par som diskuterade hela resan huruvida dom skulle öppna den oöppnade colaflaskan som de hade hemma eller inte. Vi kan ju ta en öl, sa han. Ja det kan vi ju, svarade hon, jag tycker om öl men det är emot mina principer en söndagkväll.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, är du också tjuvlyssnare? Vilka konversationer man kan snappa ibland. De där medelålders (mycket äldre än 44) paren som sitter och gafflar om väsentligheter är underbara, och förgyller våra resor/resaurangbesök/fikastunder.

Johanna sa...

Dricker äldre par cocacola? Jag är CHOCKAD. ;-)

Linda K sa...

anna: ibland är det svårt att undgå att höra. ...eller så blir man mest irriterad och vill lägg asig i ;)

johanna: dom kanske bara sa så för att verka moderna? ;)

Anonym sa...

Kanske man skulle börja med söndagskvällsprinciper ocksà?
"Näe jag kan inte tömma diskmaskinen pà söndagskvällar, det är emot mina principer"
Hmm, làter bra, tror jag skall skriva ner en lista med principer för varje veckodag.

Linda K sa...

cupen: ja lite principer kan väl inte skada ;)