lördag, oktober 12

Favoriten. Bland många.

Modebloggarna berättar ofta om plagg som dom använder hela hela tiden. "Jag bor praktiskt taget i den här tröjan." Samtidigt byter dom kläder om inte flera gånger om dagen så åtminstone en.

Samma sak med nya inköp. "Den här klänningen kommer att bli en storfavorit i sommar, den funkar till allt och jag kan ha den jämt!" Sen ser man inte till den så himla mycket?

Två skarpa observationer på en och samma lördagsmorgon. Ni märker ju att jag är på hugget!

12 kommentarer:

Anonym sa...

.....och så skrivs det i bloppisar och liknande....
Nu säljer jag en utav mina absoluta favoriter - endast använd vid ett tillfälle.... :)

Unknown sa...

anonym: HA HA HA, ja det är ju underbart :D

mis(s)match sa...

Elle hur! Undrar ibland om dessa bloggare kanske bara har lånat plaggen... misstänker att deras egna garderober består av mycket mindre plagg än våra ;)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, exakt!

Peace in mind sa...

Och tyvärr är man - eller iaf jag - i samma härad. Säger till mig själv att denna grej kommer jag att kunna ha till allt, kommer typ slita ut den. Och detta händer mycket sällan i min lilla värld....

Vesnas vardag sa...

Precis. :-)

Unknown sa...

mis(s)match: ja det skulle nog bli ganska fullt i klädkammaren annars.

i wull not: !

pim: sant som det är sagt.

vv: !

Sofia sa...

Ja och jag förstår inte vissa bloggare som säljer DYRA märkesplagg för ofta mindre än halva priset och sakerna/plaggen är använda ett par gånger.. hur dyr blir inte varje användning då?
Jag förstår verkligen inte ekonomin i det..

Unknown sa...

sofia: nä det gör det väl inte. men när jag säljer plagg försöker jag ändå lägga priset ganska lågt, dels för att jag ska bli av med det (älskar feng sui), dels för att köparen ska känna att det verkligen är ett fynd.

Viveca sa...

Jag tror de får en del så det ändå blir vinst på försäljningarna... Eller?

Sofia igen sa...

Menade inte att verka dryg och tänkte inte alls på dig. Jag tänkte på fall där plagg/accessoarer säljs efter 1-2 ggr användning med flera (många!) tusen kronors "förlust". Alla är vi ju olika och prioriterar olika så jag säger inte att det är fel, det är nog mer att jag tänker på hur min stackars plånbok skulle svida om jag gjorde likadant ;-) Jag hoppas du förstår vad jag menar :-)

Unknown sa...

vivec: man säljer flera plagg billigt och kan köpa ett nytt, helt ok!

sofia: jag förstår precis och håller med. filosoferade bara lite kring hur jag brukar tänka och bete mig :)