måndag, januari 23

Manad att outa mig

Jag har fått en utmaning av Anna. Då ska vi se!


Vad gjorde du för tio år sedan?
Då skulle jag fylla 30. Hade nyligen flyttat från lägenhet till hus. Var ny på jobbet, där jag fortfarande är kvar idag (bra jobb) fast med helt andra arbetsuppgifter. Hjälp, jag hade inga egna barn då! Jag var praktiskt taget en tonåring!

Vad gjorde du för ett år sedan?
Det var ganska likt hur det är idag. Fast jag vill tro att det är ännu bättre nu. Bättre och bättre dag för daaag...

Fem snacks du gillar?
Snacks... kan det vara lite vad som helst som går att "snacksa" på? Jaha, då säger jag små mörka chokladbitar (ett mindre oeptiskt svar skulle kunna vara vilken sabla choklad som helst i vilket storlek som helst), riskakor, fruktsallad, ostbågar och nötter.

Fem sånger du kan texten till.
Här kan jag ju välja pinsamhetsgrad. Jag är nämligen mästare på töntiga låtar. Jag blandar vilt med följande: Dream a little dream of me, Det var dans bort i vägen (till mitt försvar vill jag här nämna att jag pluggat i Karlstad i tre terminer), En underbar vanlig dag, Starkare än ord, Ärtiga Märta (till mitt försvar har jag ingenting att tillföra).

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.
Lustigt, jag och maken pratade om det i helgen. Om man var ekonomiskt oberoende liksom. Jag skulle gå ner i tid på jobbet, träna mer, engagera mig mer i hjälporganisationer, kultivera mig mer med museer, teater och bio, och skämma bort mina nära och kära.

Fem dåliga vanor.
Jag fuskar från mitt sunda leverne med lite för jämna mellanrum.
Jag har en påfrestande vana att trilla in i skobutiker och inte komma ut tomhänt.
Jag är blog-a-holic (vilket väl inte behöver vara dåligt i lagom mängd).
Jag kan ha svårt att varva ner och njuta av nuet.
Det händer att jag pillar i näsan. När något måste ut, ni vet?

Fem saker du gillar att göra.
Min familj glad.
Läsa.
Blogga.
Träna.
Greja (och det innefattar väl ungefär vad som helst...)

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa.
Erfarenhet har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig, men tunikor är verkligen inte min grej (jag föredrar att kalla dom korta känningar eller långa t-shirts). Inte heller leggings, även om det förekommer. Skinnpaj är snyggt på många men inte på mig. För korta tröjor känns väl sådär (med ålderns rätt). Taxklack - oh no!

Fem favoritleksaker.
Dator. Kamera. Mobil. Maken. Min klädkammare är som ett lekland!

Fem personer jag vill se göra den här utmaningen.
Alla som känner sig manade!

9 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ser inte Nesser här. Inte alls.

*oroad*

anna of sweden sa...

Gillar favoritleksakerna. :)

Ärtiga Märta ..? Och jag som tycker att jag har koll på alla möjliga och omöjliga texter ...

anna of sweden sa...

Och NU har jag lyssnat på Ärtiga Märta. Hur har jag kunnat missa den!? :D

Johanna sa...

Jag gillar den där om att peta näsan! Bara häromdagen hade jag en diskussion med min syrra som anser att man INTE ska peta. Jag kontrade med att om man nu är skapt så att ett finger PRECIS går in i näsborren så måste det ju finnas en mening med det... ;)

Linda K sa...

miss ud: jag kan väl inte skriva att jag gillar "att göra" nesser! vad skulle alla säga...

anna of sweden: inget är som ärtiga märta!

johanna: eller hur! ;D

Librarybeth sa...

Haha!! Är inte dina dåliga vanor sämre än så, så äre ok. :D känner mig nästan manad att haka på... inte de dåliga vanorna utan listan som sådan :D

Linda K sa...

librarybeth: kör!

Vesnas vardag sa...

Men vad kul! jag knycker den. :)

Linda K sa...

vv: kör!