måndag, januari 30

Dagens hjärna (tycks vara rosa)

Jag känner mig allmänt hjärn-tom. Vilket väl märks på det patetiska antalet inlägg per dag. Det verkar emellanåt helt öde där inne. Eller kanske tvärtom, överfullt?

Oroväckande stor del av min hjärna ägnar sig just nu åt att tänka på den ultimata grå kavajen. En inte obetydlig del bearbetar den ålder som komma skall. Jobb upptar 8 hjärntimmar om dagen (inklusive fikapaus). Älskade ungarna får ta hur mycket plats som helst. Kärleken också. Boken får alldeles för lite utrymme (den är för tung att frakta med sig). Och så allt allt annat.

Känns det igen?

5 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ja. Känns igen!

Camilla sa...

känns helt klart igen! lurre imorgon? kl 13 i så fall?

Anonym sa...

Har ju sagt att våren är rosa! ;)

/Marie

Malin sa...

Brukar inte hjärnan vara grå? "De små grå". Kanske är det den perfekta nyansen - hjärngrå. Järngrå? Stålgrå...

Linda K sa...

librarybeth: !

camilla: lurre bokad! :D

marie: är det så? då är jag helt i fas :)

malin: ja jag gillar ju grått... fast i vår har jag hört att hjärnan ska vara mintgrön!