söndag, september 4

Style by Linda K

Bästa Linda, jag behöver stajlingtips :). Har blivit med jeansskjorta men hur stylar man den? Jeans + jeans blir så....jeansigt ;). Tack på förhand hälsar en trogen läsare!

Hej B-M! Shit nu går jag igång. Jag. Älskar. Jeansskjorta! Den är snygg. Den är skön. Den funkar till både uppklätt och nerklätt. Den är ju precis som ett par jeans, den går till det mesta.

Jag kollade min Flickr och konstaterar att jag. älskar. jeansskjorta. Har för tillfället tre stycken. (Och en till salu) Jag tycks faktiskt ha en förkärlek att ha den tillsammans med jeans. Tycker inte det blir så jeansigt. I såfall på ett snyggt sätt. Brukar sno på mig en sjal eller snyggt skärp som liksom tar udden av det jeansiga.

En kavaj över gör outfiten mer dressad. Jeansskjorta under tröja är snyggt, kragar som sticker fram är finfint. Gärna en t-shirt allra underst som syns litegrann. Stickad väst över om man är ruggig. Allt som är lager på lager äger enligt min mening. 

Jag kan inte komma på någon färg som inte gör sig tillsammans med denim. Beige, svarta, gråa, röda, blå byxor - allt funkar. Stoppa in skjortan eller ha den hängande utanför. Ha den öppen med en top under. Kjol till är också fint.

Ska man partaja till det, om skjortan är tillräckligt lång och man själv tillräckligt modig kan man ju köra bara jeansskjorta ;D

Lycka till med din nya jeansskjorta!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Tomlene opp for jeansskjorte og blondeskjørt!!! /Stine

B-M sa...

Najs, tack! Det där med scarfen och skärpet gillas, skall testas! Tyvärr har jag så breda axlar och stora överarmar så chansen att klämma in en jeansskjorta under en kavaj är liten, även om det också är snyggt :). En beige kjol skall även få komma med tror jag visst!

hälsar B-M

Unknown sa...

Hi Linda,
You look smart when you've got your Jeans tucked into your Hunter Rubber Wellingtons, I think you look so dishy when you wear your Wellingtons, I love them.
Kisses
Julia

Linda K sa...

stine: !

b-m: all lycka! :D

julia: well thank you :)

Unknown sa...

Snygg!



...skjortorna också.

Linda K sa...

janne: man får tacka!