måndag, september 26

Måndagslist

Oj oj, en lista på måndag morgon. Tack Mis(s)match!

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet):
Att jag testat att jobba på flera ställen. Att jag skaffade en coach. Att jag klarar av att vara chef.
Vad ångrar du i livet (om något)? 
Inget värt att nämnas. 
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Ha ha, jag tror inte det cirkulerar så många rykten om mig. I såfall inget spännande.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter? 
Sånt som finns i klädkammaren och sånt som komma skall.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Hm... kanske en dunjacka från Mountain Hardware?
Har du någon oanad talang?
Nej bara anade.
Vad gjorde du i helgen?
Var massor på tomten, oljade utemöbler, sprang, picknickade, lekte med ungarna, fixade hemma, hade det saligt.
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Middag med bästa vännerna och göra pannkaka till sonens picknick.
Vad har du på dig just nu?
Se dagens outfit!
Senaste låt du lyssnade på?
Hör nåt på radio just nu, vet inte vad det är. Ingen höjdare.
Bästa skönhetsknep?
Sova gott, trivas med livet och röra på sig.
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Allt som är välklätt och inte för uppklätt. Om det inte är ett uppklätt tillfälle såklart. ehum ja...
Vem saknar du?
Min farfar.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Ett långt och lyckligt liv för mig och dom jag älskar.
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Vad svårt! Jag inspireras av allt och alla hela tiden. Just nu är jag frälst-inspirerad av Kristen Wiig. Ofta inspireras jag av bloggare. Ibland av folk på stan. Av min coach. Av min man. Av min farmor... Oj nu blev det fler än tre.
Bästa filmen nånsin?
Kan inte säga bara en. Just nu älskar jag Bridesmaids. Som sagt.
Bästa boken nånsin?
Kan inte välja en. Säger Boktjuven som ett exempel.
Vilka tidningar läser du?
Svenska Dagblandet, Filter och en miljard modeblaskor.
Vad önskar du att du var bättre på?
Ganska mycket. Men jag är rätt nöjd som det är ändå.
Är du religiös?
Det beror på vad som menas med det.
Vad är din största rädsla?
Att det ska hända barnen något.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Kommer inte ihåg, det har jag nog lyckligtvis skakat av mig. Fast jag tror inte heller jag fått så mycket elakheter uttalade.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Det blir inte fler, och dom jag har är redan döpta och klara.
Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Eh. Bil? Jag? Tja nån snygg?
De tre finaste sms du fått i år?
Ingen aning, jag är ingen stor sms:are.

5 kommentarer:

nattvinge sa...

Jag snor denna lite :-)

Ha en härlig måndag!

Rosie sa...

Åh vad det är roligt med listor! Jag snor den gärna. Hoppas det är ok! Tack igen för din support:)

mis(s)match sa...

Du får tacka Liten istället!!!

Rosie sa...

Linda K har supportat mig lite vid sidan av med min blogg, men jag tackar Liten också:)

Linda K sa...

nattvinge: kör! :)

rosie: självklart! :)

mis(s)match: äsch det är ju alltid nån som hittat hos nån som hittat hos nån som hittat... är väl naturligt att hojta till där man hittade den? :)