måndag, september 19

I shall list

Jag har för tillfället ingen att eftermiddagsfika med. Alternativet blir en lista. Hittad hos By Jo with love. Känner igen den lite... har jag redan gjort den? Strunt samma, jag kör.

Brukar du komma i tid? Ja det brukar jag. I morse kom jag till exempel i alldeles för god tid till flygplatsen.
Har du bra kondition? Skaplig ja.
När blev du fotad senast? Av mig själv i morse (se dagens outfit). Av någon annan... minns inte.
Hur känner du dig nu? Så där efterförkylningssnorig. Annars rätt nöjd.
Vanligaste färg på dina kläder? Svårt, det finns så många färger och jag gillar alla. Blandar vilt.
Blir du bra på bild? Ibland, ibland får jag 40-årskris när jag ser mig själv.
När och varför grät du senast?  Usch jag blev arg på barnen och då blev dom så ledsna att dom började gråta och då började jag också gråta. Så satt vi och grät tillsammans en stund, sen tröstade vi oss och fikade bulle och mjölk.
Var det pinsamt att svara på det? Nja, skäms för att jag blev så arg. En mamma borde veta bättre.
Hade du en bra kväll i går? Ja. Hela familjen hemma, då är det bra.
Din favoritdryck på morgonen? Kaffe tack.
Kan du laga mat? Igår klarade jag inte ens av att vända pannkakor utan att dom pajade. Är det svar nog?
Är du nyttig? Ja det är jag faktiskt. Men även solen har sina fläckar. (Linda, är du 300 år gammal eller?)
Är du blyg? Ja, mer eller mindre beroende på tillfälle.
Vilken tid gick du upp i dag? Halvsex.
Hur mycket krävs för att du ska bli full? Några glas vin?
Har du spytt offentligt? Det lär ha hänt ja.
Hur många timmar sover du? 6-7 för det mesta.
Vad sa du senast? Lycka till, vi ses sen då.
Var du på festival i somras? Nej. Jag är inte särskilt festivalig av mig. Eller, jag är inte festivalig alls. Har liksom aldrig varit min grej.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Maken.
Vad skulle du behöva nu? En näsduk.
Har du snygga skor? Alltid.
Vad var det första du sa i morse? Jag bara snoozar lite...
Sov du i din egen säng i natt? Det gjorde jag.
Har nån annan sovit i din säng i natt? Maken låg bredvid.
Har du körkort? Japp, sen 21 år tillbaka (HERREGUD jag är 300 år gammal!)
Är du ensam nu? Ja.
Vad ser du fram emot mest denna vecka? Händer en hel del på jobbet som jag tror och hoppas blir bra. Mest av allt ser jag varje dag fram emot att komma hem till ungarna. Fast inte idag då, stannar i Umeå tills i morgon. Så närmast ser jag fram emot hotell, middag med kollegor och hotellfrukost.

UPDATE: Jag visste väl att jag gjort listan en gång förut. Här kan den vetgirige jämföra och se om jag förändrats sen den 2 september. Minne som ett kassaskåp...

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Men den var kul att läsa ändå så det så!!!

Linda K sa...

libarybeth: ;)

Sara sa...

Den där har jag tänkt göra länge.... Nu ska det bli av, så jag snor den!

Linda K sa...

sara: heja!