torsdag, september 15

Sundheten själv

Usch jag tror jag framstod som världens friskus på lunchen. Vi pratade sånt man älskar i onyttighetsväg. Kanelbullar, tårta, kakor... Jag förkunnade att jag inte är så mycket för fikabröd.

- Men du gillar väl godis?
- Fast jag äter inte godis längre. Jag lever mitt lya liv (tjatar jag ständigt om)
- Men choklad då?
- Ja en bit mörk choklad på helgen, that´s it.
- Men kom igen nu Linda! Nåt måste du ha?
- Inte direkt...
- Nu föraktar jag dig!
- ... jo vänta! Ibland blir jag riktigt riktigt sugen på riskakor!
- Du är patetisk...

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Men ärligt; riskakor? Trodde det var för bäbisar?

Linda K sa...

pim: dom med ostsmak är nästan som ostbågar!

mis(s)match sa...

Nästa gång får du svarar att du gillar godis och hålla tyst om att du inte äter det längre!

Viveca sa...

Lite samman sak här när jag säger att jag gillar broccoli, bönor och linser. Och havregrynsgröt. Kollegorna GLOR skumt på mig... :)