fredag, september 2

A list!

Hurra! Inte en dag för tidigt. Jag har trånat efter en lista, och Miss UD levererar.

Brukar du komma i tid? Jag är ofta den som är först på plats. Tycker jag själv. Fast ibland är jag kanske inte det...
Har du bra kondition? Hygglig, ja.
När blev du fotad senast? Av mig själv i morse. Av någon annan i tisdags.
Hur känner du dig nu? Fredagsmatt, fredagshungrig, fredagsnöjd.
Vanligaste färg på dina kläder? Mycket svart, grått, beige.
Blir du bra på bild? Ibland. Ofta mer lyckat när jag tar själv och kan ta om tusen gånger.
När och varför grät du senast? Det var ett tag sen. För att vara jag. Jag kan gråta till det ganska ofta. Senast kanske när jag såg dokumentären om barn i Afrika med läpp-och gomspalt.
Var det pinsamt att svara på det? Nejdå.
Hade du en bra kväll i går? Jag satt tre timmar i bilkö. You be the judge. 
Din favoritdryck på morgonen?
Kaffe.
Kan du laga mat? Vissa rätter. Annars nej.
Är du nyttig? Nu är jag maxat nyttig för jag ska ner i vikt.
Är du blyg? Ja.
Vilken tid gick du upp i dag? Kvart över fem.
Hur mycket krävs för att du ska bli full? Inte jättemycket.
Har du spytt offentligt? Jo det har väl hänt tyvärr.
Hur många timmar sover du? Mellan sex och sju.
Vad sa du senast? "Vad tråkigt att det är så."
Var du på festival i somras? Nej.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Min man.
Vad skulle du behöva nu? Middag. Kanske en vecka i varmt land?
Har du snygga skor? HA HA HA. Typ.
Vad var det första du sa i morse? "God morgon älskade unge."
Sov du i din egen säng i natt? Ja.
Har nån annan sovit i din säng i natt? Ja, maken. Vi delar. Och så dök dottern upp nån gång fram på småtimmarna också.
Har du körkort? Det har jag. Ett rosa.
Är du ensam nu? Make mittemot mig. Jag pratar samtidigt som jag skriver.
Vad ser du fram emot mest denna vecka? Förhoppningsvis en solig lördag och söndag!

2 kommentarer:

Cosmopolit sa...

Härmade den och smyger i gång igen lite försiktigt.

Linda K sa...

cosmopolit: med all rätt!