torsdag, juli 14

Quel qouleur?

I våras träffade jag på en kvinna som var helt lila. Lila kläder, lila ngellack, lila ögonskugga och mascara, lila glasögon. Jag vill till och med minnas att hon hade en lila nyans på håret. Av en kollega fick jag höra att hon alltid är helt lila. För det är hennes älsklingsfärg och hon vill inte ha någon annan färg.

Det räcker med att titta in hos Engla så får man en rosa-chock. Senast såg jag en rosa hoj.

Jag blir fascinerad av personer som går helt in för en färg. Som gillar en färg så till den grad att dom väljer bort andra färger. Själv älskar alla (kan inte komma på någon som jag inte tycker om) och kan inte tänka mig att vara utan någon färg. Antingen det gäller prylar hemma eller klädesplagg. Om jag bara fick välja en färg skulle jag tröttna på den till den milda grad och inte vilja se den på år och dar. Det är blandningen som är grejen. Sen kan man ju ha favoriter. Som grått. Och marinblått. Svart. Och beige. Vitt såklart. Cremefärgat...

Hur är ni funtade? Enfärgade eller multi?

11 kommentarer:

Kära Syster sa...

Multi! Kan inte ens ha helsvart (bara mkt sällan). Färg, färg, färg! /Anna

Sara sa...

Svart är ju min bästa på kläder, har gärna helsvart. Men jag älskar alla färger, utom möjligen bajsgrönt.

fröken L sa...

Vi har en föreläsare som kör på samma koncept - fast allt i orange! Jag kan inte låta bli att undra om hon har orangefärgade underkläder också...

Själv är jag mer för multi, även om det finns en hel del svart i garderoben!

Pudding sa...

Gillar färg! Men gillar inte alla färger lika mycket... färger som går helt bort tex i klädväg för mig - är turkost, orange, gult och blått(blå jeans e ok!).

Kvinnan i lila, som du skriver, hade kunnat vara min mamma - hon är HELT galen, betuttad och besatt i lila....det blir liksom aaaalldeles för mycket - blir nästan lite illamående av sånt....

Minna sa...

Bajsgrönt? Sara - hur menar du?

Ulrika B sa...

Multi, helt klart multi. Även om jag kan erkänna att det hänger en hel del svart och vitt i garderoben.

Vesnas vardag sa...

Multi. :) Gärna svart, grått och vitt... creme, beige och gult är verkligen inte mina kulörer, de går bort speciellt vintertid.

mis(s)match sa...

Gärna multi, men inte för mycket samtidigt. En kvinna på jobbet kör från topp till tå (inkl håret!) gult, turkost eller orange. Bara en färg åt gången. Har varit hennes signum i ca 15 år...

Sara sa...

Minna: alltså, vi sa så när vi var små. Tänk bebisdiarre typ (sorry Linda, men Minna frågade faktiskt ;)

Det är en mörkt gulgrön nyans, som militärgrönt fast mer gult i.

Anonym sa...

multi jag älskar alla färger helst klara färger men i min garderob finns det mycket svart för hur många gånger har det inte skrivits och sagts att det trollar med storleken

Linda K sa...

alla: jag tror vi är överens.

minna och sara: jag fattar precis. tyvärr ;)