torsdag, juli 28

Listigt

I brist på annat knåpar jag ihop en lista. Dagens...

bär: utan tvekan blåbäret. I youghurten, på knäna, i frysen, på tungan.
bad: kallt och uppfriskande.
bästa: komma hem.
sämsta: lämna ön.
mysigaste: hela familjen på trappan med varsin pinnglass. Fast dottern åt upp det mesta av min, lika så bra...
skönt-att-få-gjort: tvätta och betala räkningar.
påt: hemma i trädgården.
samtal: till UPS och DHL. Farao vad dom krånglar.
klädkammare: MIN! Saknad, älskad.
glass: en halv Nogger.
vin: rött.
miss: trevliga damers sällskap.
lunch: baguette på stranden.
middag: pasta med pesto.
ser-fram-emot: min säng!
djur: en jättestor padda i badbaljan. (är padda ett djur?)
shopping: mjölk, smör, räkor, gurka.
otippade: att det gick så smidigt att lägga barnen. Dom har kanske också saknat sina sängar.
irritation: när en person på svararen ber en ringa upp och sen säger sitt nummer jättesnabbt en gång. Och att man sen råkar radera meddelandet.
insikt: jag behöver bloppa en hel del.

2 kommentarer:

Anna sa...

vi saknade dig.
nästa gång.

Linda K sa...

anna: :D