onsdag, juli 27

En ursäkt

Idag har jag gått runt med dåligt samvete över Zorn-baderskan. Det var dumt förstås. Meningen var inte att hänga ut en rund dam. Det var mer en bearbetning av min 40-årskris light. Jag trivs alldeles utmärkt i den ålder jag är. Har allt jag vill ha och är för det mesta lycklig och tillfreds. Det är det där med att kroppen åldras som jag tycker är jobbigt. Jag vill inte se ut som 20 igen. Men dom där tecknen på att man faktiskt är på väg in i någon slags medelålder. Extra hullet runt höfterna som inte vill gå bort utan envist hänger sig kvar. Rynkorna som tittar fram både är och där. Kan inte hjälpa att jag ogillar det. Ganska mycket ibland. Och därför krisar lite emellanåt.

Så förlåt, baderskan. Jag ska skärpa mig och försöka åldras med värdighet nu. Ska bara vänja mig.

10 kommentarer:

Sara sa...

Äsch, man fâr âlderskrisa... Lite. Men vadâ, inte är du snart 40? Inte en chans?

elisabet sa...

Jag följer din blogg och tycker mycket om den(kommenterar dock aldrig, förrän nu då). Jag tycker också att du är fin, verkar ha humor och god smak.
Synd att kvinnokroppar ska behöva bli "hot stuff", så fort man tycker något om dom. Eller för den delen sin egen.
Kan man inte bara konstatera att några av oss tycker det är fint med pojk/flick-kroppar, andra gillar bättre kvinnliga lite rundare former.
Framför allt som du skriver, att man själv trivs med/i sin kropp.
Lycka till med åldrandet. Hittills har det ju gått jättebra:)

Librarybeth sa...

Bra sagt ovan! Och inte för att det är någon tröst men undertecknad gillar inte heller de där tecknen som du nämner. Gillar inte alls.

Linda K sa...

sara: om ett halvår...

elisabeth: hej! och tack för dom fina orden, värmer :)

skåneanna: word!

librarybeth: man måste få lite tid att vänja sig... :)

Anonym sa...

Nu har du visat den där kloka sidan som gör att jag följer din blogg trots att ditt liv är milsvitt, (vad säger språkpolisen nu?)från mitt. Fattar verkligen vad du menar, ska tilläggas att jag är 44 och det är bara kroppen inte insidan ;)/Pernilla

Désirée sa...

jag förstår dig exakt men vi vänjer oss snart vid att newton tar över och allting faller...

Linda K sa...

pernilla: :)

demo forever: mmm, det är ju så ;)

Camilla sa...

det där med att åldras med värdighet är något jag alltid förespråkat. inser nu att det är mycket lättare sagt än gjort. men jag försöker också. kram!

Linda K sa...

camilla: tack, du värmer :) kram!

Fröken Finemang sa...

jag råkade gå in o läsa alla kmmentarer på "zorn"inlägget. JAg förstår din tanke och jag förstår bilden.

SJälv är jag nog större än henne och kan ibland gå på stranden med tanken, att nu kan jag alltid glädje någon med att de inte är "störst på stranden"- som de kanske tror. O ibland är det nån som är större än mig! ;D

Och vet du, jag som är van att vara så stor (men viktminskar) vill inte bli "smal" heller, du är jättefin, men din kropp skulle inte vara bra på mig. o min, skulle inte va br apå dig så att säga.

Vi utgår från oss själva, och vi får tycka och täna va sjuttsingen vi vill, noja eller inte noja och om du går upp 5 kilo, så tycker du kanske att du är för tung, och det måste du få tcka!

O jag måste få känna mig smäl när jag gått ner 3 kilo, även om de inte syns!

Fortsätt kämpa med att åldras med värdighet, tror du kommer lyckas kalasbra!