måndag, augusti 9

Smått och gott

Jag är för vimsig för att få till ett sammanhängande inlägg. Det får bli spridda skurar.

I morse vaknade jag till en ny väckarklocka. Slabang. Vem, oh vem, kom på det namnet?

Igår såg jag, förutom Inception, ett tämligen rykande färkst avsnitt av True blood. Mmm...

Jag såg det liggandes i sängen! Det är lyx man bara kan unna sig när barnen är antingen a) utackorderade eller b) sovandes i ett annat rum.

Den här veckan känns kort, måndag till trots. Det beror säkerligen på att jag ska ha semester två dagar.

Att cykla mornar som dessa är lite som att cykla i en ångbastu.

Jaha. Hallå, är det några fler som jobbar här den här veckan då?


- Slabang?
- Nej tack, jag försöker sluta.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, nu ska jag cyckla till jobbet efter ett långt sommarlov (semester) / Nel

Linda K sa...

nal: välkommen in i bastun!

Jenny sa...

Japp, cyklade även jag till jobbet idag. Imorgon har jag väl ont i rumpan kan jag tänka. Var i alla fall skönt med regn;-) Trevligt med vardag!

Linda K sa...

jenny: det är märkligt hur det finna så mycket känsel i rumpan! ... eller ja, alltså... :*)

Silje sa...

Første jobbdagen etter ferien. Litt hardt kan man si ja, selv hunden snorket og skjønte ingenting når jeg kom og sa go morn kl 06 i dag :)

Linda K sa...

silje: och så går det en timme, sen är allt som vanligt igen :D

Petra sa...

Heter klockan Slabang? :O Och ja, jag börjar tyvärr jobba den här veckan :(

Linda K sa...

petra: klockan heter slabang. jag lider med dig.

Malin sa...

Jag jobbar! OCH jag har haft min grå Slabang i åratal - gillar den skarpt, just att man kan slabanga den. Har du sett att man kan spela in sin egen trudelutt?

Linda K sa...

malin: jag har också haft den grå! tyckte det var dags att bli lite färggladare. barnen brukar spela in små meddelanden på den :D