onsdag, maj 12

Jaha ja, Jade

Jag slank förstås förbi Indiska och nöp i Jade Jagger-plaggen. Som för all del var fina. Men fasiken dyra! 800 riksdaler för den söta vita. Som känns rätt omöjlig eftersom den är hålig och ganska genomskinlig. Intill hänger snudd på likadana vita bomullsklänningar som "bara" är Indiska, för en tredjedel av priset.

Den lilla kjolen med volanger passar kanske bäst till nybakade studenter?



Alltid kul med en designer. Men den här gången hoppar jag över. Om det inte hänger nåt överblivet på rean i sommar...

8 kommentarer:

Anna E L sa...

Kära Linda K, du är lite av en stilguru för mig, men framför allt har du koll! Så apropå den lilla vita, kan du tipsa en tjej som ska gifta sig i september om var man kan hitta en snygg klänning för ett bröllop? Borgerligt, stadshuset. INTE kortkort utan minst den längden som på bilden men gärna hellång! Behöver inte vara vit, men i alla fall ljus. Även mönster okej!

Ja alltså, du behöver inte tipsa om en specifik, men var i Stockholm skulle du leta? Hittills har jag bara kollat nätet och funderat lite på Ida Sjöstedt (beställde en som var superfin men helt genomskinlig, så just den gick bort), By Malene Birger och ja.. Som sagt, leta vart? Tack på förhand!

Sara sa...

Jag tänkte exakt samma sak när jag var på Indiska idag. Så dyrt, för vanliga men fina Indiskaplagg. Nä, jag hoppar jag med.

Linda K sa...

anna el: vad kul, grattis i förskott :D och tack vad kul att höra. hm... filippa k känns ju väldigt rent och fräscht, prima att gifta sig i. tror man kan hitta längre varianter där också. men det finns säkert massor av annat! själv gifte jag mig i en klänning av day birger et mikkelsen. jag skulle göra NK, Åhlens city och PUB-huset. Lycka lycka till, berätta jättegärna vad det blev! :D

hedgehog: no jagger for us :)

Mrs J sa...

Blev ingen Jagger för mig heller. För dyrt och jag fattar inte hajpen.

Anna sa...

bra att du kollade när jag inte hann :)
hur såg porslinet ut då??

Linda K sa...

mrs j: kul med designers, men hon säger mgi inte jättemycket...

anna: precis som indiskas övriga porslin!

Att ha det gott sa...

För dyrt för mig med

Linda K sa...

att ha det gott: bättre med vanliga indiska!