onsdag, maj 12

Böcker für alle

Men för böfvelen vad mycket böcker jag trånar efter nu för tiden. Igår hade jag vägarna förbi Pocketshop och höll på att komma i fullständig extas. Här är några av anledningarna:

Skynda att älska av Alex Schulman
Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda
Utpressningen av John Grisham
Tårtgeneralen av Hammar & Wikingsson
Vampire diaries-böckerna (ska bara klura ut i vilken ordning dom ska läsas)
Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist (inte i pocket men vem kan vänta?)


Och så vill jag ha True blood-boxen.

Bra, nu har jag en semesterlista.

15 kommentarer:

Åsa sa...

Jag är nu inne på bok tre i True Blood-serien. Du bara "måste" läsa dem. Hälsar en fanghag till en annan.

Fröken Isakson sa...

Tack för tipsen :)

Garderobenmin sa...

Ett till tips; Just Kids av Patti Smith

Frida sa...

låter najs, jag kopierar listan!

Linda K sa...

flicka: jag har läst två, då måste man ju fortsätta :D

fröken isakson: bitte :)

liten: tackar!

frida: såklart! :)

anna of sweden sa...

Åh, vad jag längtar efter en svensk bohandel.

Linda K sa...

anna of sweden: skeppar inte bokus till staterna? :)

B-M sa...

Finns True blood som böcker?? På svenska?

Linda K sa...

b-m: jaa! fast bara en eller två översatta än så länge :)

Marie sa...

Jag som verkligen gillat Anna Gavaldas böcker håller nu på tragglar mig igenom Lyckan är en sällsam fågel.

Svår att fastna i tycker jag. Nu halvvägs och nu börjar det ta sig. Fast inte tipptopp.

fimb sa...

Tårtgeneralen var tyvärr inget att ha...

Linda K sa...

marie: och den första som var så bra... :(

skåneanna: men ja okejrå! :D

fimb: inte det? äsch då...

Lfthmn sa...

Anna Gavalda har jag på kö därhemma! Läste just ut Utpressningen men mja. Han är varierande i kvalitet, den där John och Utpressningen var full fart men liksom ingen riktig stuns ändå. Tyckte jag.

Birgitta sa...

Lilla stjärna ska jag börja på ikväll. I löööve bibblan:)

Elinen sa...

Fast det är ju lite förvirrande ibland att både läsa böckerna och följa tv-serien. Gäller att komma ihåg vad som gäller var, vem lever, vem är död, vem har hånglat med vem och vem har inte. Det skiljer sig ju en del mellan bok och serie lixom. Men det är nyttigt med hjärngympa har jag hört. =)