söndag, maj 23

Nästan spik i foten

Igår körde jag lilltån i en stenplatta. Är den inte bruten så mår den iallafall inte bra. Svullen och blå. Maken sa att jag borde tejpa ihop den med tån intill för då skulle den få stöd och jag skulle undvika att slå i den igen.

- Men den är ju fortfarande ytterst? försökte jag. Detta igonerarades och maken tejpade och hade sig.

- Dina tår är ju inte raka, det här ser konstigt ut, fick jag höra. Det bultade väldigt i lilltån efter hans tejpande så han fick göra om det många gånger. Till slut förkunnade jag att jag ingen tejp ville ha.

Då roade sig maken med att göra monsternaglar till sig själv at tejpen istället. Och kliade mig på ryggen med.

2 kommentarer:

emve sa...

Jag slog lilltån i sängbenet en gång. Svullen och blå/grön. Fick höra av sjukvårdsupplysningen att det inte var nått att göra även om den var bruten. Men sedan åkte jag och kollade den ändå (kunde inte gå på foten) och den läkaren sa att man absolut ska röntga så man ser att den ligger i rätt läge. Hade lyckats få en snygg och rak fraktur och åkte hem med bandage.

Hoppas det går över snart!

Linda K sa...

em: jag går skapligt så det är nog inget brutet. tack :)