fredag, maj 21

Olika storlek

Igår berättade en kollega förundrat att hon sett en bh utan vare sig axelband eller knäppning runt om.

- Ja Freebra, dom finns på Twilfit, mästrade jag och försökte förklara hur dom sitter fast och vad man ska ha dom till.

En annan kollega tittade på mig och undrade:

- Använder du alls bh?

Jag tycker det är komiskt hur många med lite större behag tycks tro att deras bröst är störst i världen. Dom måste liksom adda en storlek eller två till verkligheten. Och oja sig något väldigt med ett uns av stolthet.

Och ja, jag har bh! 75B, om någon känner för att sponsra även på den ... fronten.

13 kommentarer:

Anna A sa...

75B är väl alldeles "normalstort"? Skönt att slippa gå runt med ett par rejäla dunkare. Fatta varmt det måste vara nu!

Linda K sa...

anna a: jag är fullkomligt tillfreds med min storlek. kläder sitter som dom ska, inget häng, inget värmebesvär :D

Sofie sa...

Dessutom är det inte så fint att gå bh-lös, även om man har små (=obefintliga?) bröst. Jag kommer inte ens upp i b-kupa, men skulle inte drömma om att gå utan.

Hanna sa...

Jag går alltid utan... Blir på dåligt humör när saker o ting sitter för hårt runt min kropp. "Kate Moss!" Säger jag till de som vågar drista sig till att säga att det är fult. Det är Kate o jag, jag o Kate!!

Linda K sa...

sofie: nämen precis! men det kunde inte min kollega förstå alls :S

hanna: ha ha, ja man ska göra som det känns bäst. jag skulle känna mig naken, exposed...

cruella sa...

Men har någon provat freebra? Jag tycker det ser ut som något som bara funkar på dem som egentligen ingen behöver:-)

Linda K sa...

cruella: för det första är det ju inte så att man inte behöver bh för att man har liten byst. för det andra tror jag att det kanske är just på lite mindre behag en freebra gör sig bäst. men nej jag har inte provat :)

Petra sa...

Jag tycker den verkar klistrig och obehaglig. Och jag skulle också känna mig mycket exposed utan bh trots att jag mycket väl skulle klara mig utan rent tyngdlagsmässigt:)

Sara T sa...

Är du säker på att det är 75B? ;) Jag har trott det i alla år men så nu efter en amningsomgång gick jag till en affär som hjälpte mig prova ut några modeller. Och då blev det helt plötsligt 70C... ta da! :) Dock är de fortfarande små och behändiga :)

Linda K sa...

petra: jag skulle vilja testa!

sara t: jorå jag har fått provhjälp på twilfit, 75 B it is :)

Sara T sa...

Då så, full koll! :)

Linda K sa...

sara t: :)

Peanut sa...

Sara T: Kupstorlekarna är inte absoluta, utan på nåt sätt relaterade till siffran. D.v.s. själva kupan på en 70C kan vara lika stor som på 75B.