onsdag, maj 19

The looser standing trött

Det var länge en jämn kamp och ovissheten vem som skulle gå som segrare ur matchen var stor. Dottern inledde med spridda smårop om att Det kommer monster! Maken kontrade med ett par skapliga snarkningar men kunde tystas, om än bara tillfälligt, med några väl riktade sparkar. Efter ytterligare någon timme kontrade dottern med en envis begäran om vatten. Sen kom monstren igen. Och snarkningarna.

Jag konstaterar att maken och dottern gemensamt avgick med seger. Det firade dom med att sova som grisar när min klocka pep klockan 05.16 i morse. Själv förlorade jag stort. Åtminstone ett par timmars sömn.

4 kommentarer:

Att ha det gott sa...

ändå så snygg idag

Linda K sa...

att ha det gott: tack söta :)

Garderobenmin sa...

Men du är så snygg att jag blir sur. ;-) Precis så där längtar jag ju efter att få klä mig. Å så fint.

Linda K sa...

liten: men gulle dej!