måndag, maj 31

Bils om bil, typ

Bildelen i min hjärna utvecklades aldrig fullt ut. Eller, den utvecklades inte alls. Ni vet den där delen som håller koll på olika märken och modeller, som minns var spolarvätskan sitter och hur man får loss tanklocket.

På grund av denna min hjärnas defekt kunde jag inte svara på frågan min bror ställde i helgen när jag nämnde att vi har en ny liten bil.

- Jaha vad är det för bil
- ... den är blå.
- Jaha, och vilket märke?
- ... den är väldigt liten.
- Och vilket märke?
- ... en av dom där små...
- Nissan?
- Kanske.
- Polo?
- Kanske.

Och så vidare. Jag har verkligen noll koll, och det är lite tragiskt kan man tycka. Men jag skyller allt på den outvecklade delen i hjärnan. Samma del innefattar för övrigt kartläsning, kökskunskap och politiker.

2 kommentarer:

tingeling sa...

aha, jag har en fullständigt outvecklad elektronikdel i min hjärna. sladd som sladd. on som off, brukar jag säga.

Linda K sa...

tingeling: ha ha, en själsfrände :D