onsdag, mars 10

MORNIN´ BITCHES!

Jag höll nyss på att sätta upp datorutrustning för att hålla en utbildning i bildhantering. Utanför rummet hörde jag diverse damer hälsa god morgon till varann i korridoren. Jag fick en impuls att titta ut och skrika at the top of my lungs:

- MORNIN´ BITCHES!

Inte elakt, utan sådär som dom gör i Morgonpasset i P3. Med ett stort leende. Men jag stillade mig. Det hade aldrig fallit i god gjord. Det är lite för myndighet här i svängarna förstår ni.

Men till alla mina hippa bloggläsare vågar jag:

- MORNIN´ BITCHES!

14 kommentarer:

Att ha det gott sa...

morrn morrn

Linda K sa...

att ha det gott: nej nej. MORNIN BITCH säger vi idag :D

Birgitta sa...

Haha same to you!

Marie sa...

Min Touretts-fras lyder:
"See ya suckers"!

Tänkte det så många gånger att jag till slut drämde till med det en dag innan jag gick hem.
Kollegorna tog det faktiskt med ett fantastiskt jämn-mod :)

Dorisettan sa...

Ha ha! MORNIN´BITCH!

Jag försökte mig på ett MORNIN´BITCHES på min arbetsplats på självaste internationella kvinnnodagen, men se det blev rätt platt fall. Nästa år håller jag mig i skinnet. ;-)

Att ha det gott sa...

OK OK MORNIN BITCH boss

Miss Jones sa...

Från en myndighet till en annan ;-)
Mornin Bitch! Löve your blogg, följt den i minst två år, nästan dagligen. Like your style a lot:)

anna sa...

åh, det skulle vara underbart om nån hojtade så här... vi är ju bara en massa bitches :) mornin' to you too, bitch!

Spader Madame sa...

MORNIN´ BITCH! Okej rå... är inte den som är den! Skulle kidsen på jobbet kunna ropa, och en annan skulle väl ha höjt litet på ögonbrynet, men inte mer!

Librarybeth sa...

jag klämmer till med ett mornin babes istället! fegar lite.

Fröken Film sa...

Have a nice one, bitch!

Anonym sa...

Åsså följer du förstås upp det hela genom att skrika "Waaaazzzzzuuupp" med tungan utsträckt i sann Scream-anda.

:D

anna of sweden sa...

Mornin' själv!

Jo, det är fortfarande morning i Amerikat!

Linda K sa...

alla: afternoon bitches :D