tisdag, mars 16

Har du gjort det?

Är du kvinna mellan 18-30 år och bor i Stockholm ska du svara Filippa K på frågan vilket som är ditt favoritklädmärke, i alla fall om du vill vara riktigt förutsägbar. Är du man i samma ålder ska du svara J. Lindeberg om du vill vara lika förutsägbar. Det visar en undersökning bland 1020 stockholmare mellan 18-30 år som genomförts av Cint på uppdrag av Vårdguidens Facebook-kanal.

Dessa är de mest förutsägbara favoritklädmärkena bland unga stockholmare:

  1. Filippa K ( 22 %)
  2. Cheap Monday ( 21 %)
  3. Acne (19 %,)
  4. J. Lindeberg ( 18 %,)
  5. Whyred (10 %)
  6. Carin Wester (3 %)
  7. Hope (3 %)
  8. Dagmar (3 %)
  9. Lovisa Burfitt (1 %)
  10. Camilla Norrback (1 %)

Så varför bryr sig Vårdguiden om förutsägbarhet? Så här ligger det till: många tror att svininfluensan är förbi. Men tyvärr är det inte riktigt så. Svininfluensan är oförutsägbar. I länder med många ovaccinerade pågår fortfarande smittspridningen och nya utbrott av svininfluensa kan uppstå i Sverige.

Därför är det viktigt att du gör något så oförutsägbart som att vaccinera dig. Det går snabbt och är gratis.

Jag har gjort det.

6 kommentarer:

Atomflickan sa...

Jag har gjort det två gånger.

mia sa...

Jaja jag är över 30 och behöver inte bry mig ifall jag väljer acne, dagmar eller annat. Skönt att köpa det jag passar i helt enkelt. Vaccinerat mig har jag också, ha det gosegott.

Linda K sa...

atomflickan: wow!

mia: jag är också för gammal för listan, men jag tycker den är rikitgt trevlgi ändå ;)

Kajsa sa...

Bra där om flunsan, man kunde nästan tro att du bytt jobb och börjat jobba här på Myndigheten...

tant t sa...

Jag fortsätter att vägra och är lika övertygad som du...fast om motsatsen ;)

Linda K sa...

kajsa: jag är lite alltiallo :)

tant t: ajdå.