torsdag, mars 18

Tja varför inte

Det har varit maskerad på dagis idag. Sonen var pirat. Dottern kom dit med tyllklänning men alla småbarn blev avundsjuka och började slåss så fröknarna fick lägga undan den.

Jag frågade sonen vad alla varit utklädda till.

- ... och Pelle var utklädd till *här hörde jag inte riktigt vad han sa*
- Var han utklädd till indiskt barn?
- Nej mamma! Indys barn*!

HA HA HA! Jag skakade en stund vid tanken på det jag först såg framför mig.

* Alltså Indiana Jones son.

6 kommentarer:

Sara sa...

hahahahaha - jag ser det också framför mig - nu skrattar jag i brallan!

Linda K sa...

hedgehog: :D

Anna sa...

i helgen var jag pa ett kalas hos nagra i trakten. huset som de hyrde hyrdes tidigare av en man med efternamnet Jones. Han hade dopt sin son till .... badam - Indiana!! Man dor. Jag kanner aven en John Kennedy och en Ben Hur. Ibland undrar jag hur de tanker... Men det ar ju underhallande for oss saklart!

Linda K sa...

anna: ha ha ha! imponerande :D

syster A sa...

Hahahahahahahah! Kom att tänka på Peter Sellers i Oh vilket party (inte för att han var barn utan lite indisk...!)

Linda K sa...

syster a: HA HA HA :D